IGRAM SE I UČIM – Društvena igra „Zmije i ljestve“ uz matematičke izazove

Ovako to izgleda kada učenici i njihovi roditelji igru u školi prihvate kao važan element za vježbanje, ponavljanje i bolje pamćenje. Društvena igra na ploči „Zmije i ljestve“ je stara indijska igra poznata pod nazivom Moksha Patam. Verziju te igre izradile su i prilagodile Sarina mama i Sara iz 1. A. Sara ju je nazvala „Računanje kroz igru“. Na ploči za igru prikazani su kvadrati sa zadatcima te “ljestve” i “zmije”, od kojih svaka povezuje po dva određena kvadrata. Zastupljena su pitanja i zadatci iz nastavnog područja Matematike za 1. razred. Pripremile su i posebne kartice s pitanjima, odgovorima i uputama za ovu verziju igre. Zadatci na samoj ploči su predviđeni za automatizaciju zbrajanja i oduzimanja u skupu brojeva do 20. Uz konkretne zadatke na samoj ploči, nalaze se i polja s upitnikom. Igrač koji se zaustavi na takvom polju, izvlači karticu s pitanjem na koje mora točno odgovoriti. Na karticama su pitanja o računskim operacijama, matematičkim znakovima, jednoznamenkastim i dvoznamenkastim brojevima, imena članova računskih operacija, prethodnicima, sljedbenicima i sl.

Sara je predstavila igru i objasnila pravila. Igrači naizmjenično bacaju kockicu i pomiču svoje figure za broj polja koji odgovara rezultatu bacanja. Ako igrač stane na polje s ljestvama, pomiče se unaprijed do gornjeg kraja ljestvi. Ako stane na polje sa zmijskom glavom, vraća se unatrag do njenog repa. Igrač smije ići naprijed samo ako točno riješi zadatak, u suprotnom ostaje na mjestu i za kaznu propušta jedno bacanje kockice. Za pobjedu je, osim znanja, potrebna i sreća jer ljestve i zmije igru čine nepredvidivom i dinamičnijom. Pobjednik je onaj tko prvi stigne do cilja, ali svi sudionici dobivaju vrijedno iskustvo i znanje kroz zabavno matematičko putovanje.

Facebook
Twitter
LinkedIn