Nikada nije prerano početi učiti o ponašanju na internetu i korištenju interneta u sigurnom okruženju. Današnje generacije pristup internetu imaju već od najranije dobi jer ih roditelji često smiruju ili zabavljaju tako da im jednostavno daju mobitel u ruke. Mnogi učenici imaju profil na društvenim mrežama s lažnim podatcima o uzrastu kako bi mogli sudjelovati u igricama ili kako bi brže, jednostavnije i jeftinije komunicirati, u početku s roditeljima, a kasnije i s prijateljima.
Učenici 1. A, 1. B i 1. C razreda obilježili su u utorak, 11. veljače, Dan sigurnijeg interneta nizom aktivnosti prilagođenih njihovu uzrastu. Uz dramsku igru „Zaustavljeni prizori“ naučili su prepoznati, imenovati i izraziti svoje emocije. Crtali su kako se trenutno osjećaju i zaključili da su svoje osjećaje prikazali simbolima – emotikonima. Naučili su prepoznati i razvrstati pozitivne i negativne emotikone. Radom u skupinama i u paru razvijali su komunikaciju, suradnju i toleranciju. Rješavali su radne listove koji su ih, korak po korak, vodili do sljedeće aktivnosti.
Uz digitalnu vježbu „Moj digitalni svijet“ saznali su koji im uređaji omogućuju pristup internetu i naučili kako se smiju i trebaju ponašati u virtualnom svijetu. Naučili su prepoznati različite oblike nasilja na internetu i kome se trebaju i mogu obratiti za pomoć.
https://view.genially.com/676304f375f4531752372336
Završna i najzanimljivija aktivnost je bila web igra „Dabrica Darka otkriva digitalni svijet“, koja je dostupna na web stranici Uduge Suradnici u učenju.
Održana radionica “Moj digitalni svijet” pokazala se uspješnom u poticanju svijesti o digitalnoj sigurnosti i razvoju emocionalne inteligencije kod najmlađih. Kombinacija tradicionalnih i suvremenih digitalnih metoda rada pridonijela je aktivnom sudjelovanju svih učenika, njihovoj motivaciji i razvijanju ključnih kompetencija za život u digitalnom dobu.
Provedba ovakvih aktivnosti u ranom osnovnoškolskom obrazovanju ključna je za izgradnju temeljnih znanja i vještina potrebnih za sigurno i odgovorno korištenje digitalne tehnologije.
Kako su učenici prvih razreda učili kroz igru, možete vidjeti u galeriji i videozapisu dostupnom na:

















