Uvođenje prvašića u svijet slova i brojki kroz različite materijale i tehnike važan je korak u njihovom razvoju. Izrađivanje slova i brojki od plastelina, žice, vune, lego kocki, zrnja, štapića, čačkalica te crtanje u šećeru i pijesku potiče ih na aktivno učenje kroz igru. Ovaj pristup nije samo zanimljiv i motivirajući za djecu, nego i iznimno koristan za njihov kognitivni, motorički i emocionalni razvoj.
Prilikom oblikovanja slova i brojki od različitih materijala, djeca koriste sitne pokrete prstiju i ruku, što pridonosi razvoju fine motorike. Ova vještina ključna je za pravilno držanje olovke i kasnije usvajanje vještina pisanja. Svaka manipulacija – bilo da je riječ o slaganju slova od lego kockica, oblikovanju plastelina ili pisanju u pijesku – poboljšava djetetovu preciznost i koordinaciju pokreta.
Različiti materijali poput plastelina, žice, zrnja, vune ili pijeska pružaju bogato osjetilno iskustvo. Djeca doživljavaju teksture, oblike i težinu materijala, što pomaže u stvaranju konkretnih asocijacija sa slovima i brojkama koje uče. Takva iskustva olakšavaju pamćenje jer im pomažu povezati apstraktne simbole s konkretnim osjetima. Kada dijete, primjerice, prstima oblikuje slovo „A“ u plastelinu, ono ne samo da vježba slovo, već i kroz osjet dodira stvara čvršću mentalnu sliku tog znaka za poznati glas.
Kombinirane tehnike, poput slaganja brojki od zrnja ili pisanja u šećeru i pijesku, pridonose razvoju vizualno-prostorne percepcije. Djeca razvijaju osjećaj za prostorni odnos slova i brojki, vježbaju prepoznavanje oblika te bolje razumiju proporcije. Osjećaj za prostor pomaže im u kasnijem razumijevanju rasporeda slova unutar riječi i pravilne orijentacije brojeva, što je ključno za čitljivost pisanja i kasnije matematičko razmišljanje.
Kombinirani pristupi i multisenzorne aktivnosti potiču dugoročnije pamćenje slova i brojki. Djeca koja uče kroz igru, razvijaju maštu, kreativnost i dugoročno pamćenje. Kada povezuju učenje s pozitivnim emocijama i kreativnim aktivnostima, stvara se pozitivan stav prema učenju i školi.
Izrađivanje slova i brojki od različitih materijala učenici 1. A, 1. B i 1. C razreda doživjeli su kao kombinaciju zabave, igre i učenja jer im je omogućeno da na lak i prirodan način usvajaju važne osnovne vještine.