Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenici i učitelji Osnovne škole Novska i ove godine su ga obilježili različitim aktivnostima.
Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Kod učenika potiče razvoj ključnih vještina kao što su razumijevanje tehnologije, logičko razmišljanje, kreativnost i timski rad. Osim toga, naglašava važnost digitalne pismenosti u modernom društvu, pripremajući učenike za izazove budućnosti. Prema riječima prof. Dragana Vlajinića, za učenike koji pohađaju nastavu Informatike, protekli tjedan je bio ispunjen uzbuđenjem i kreativnošću.
Učenici su sudjelovali u obilježavanju Europskog tjedna programiranja izradom videoigre. Ova aktivnost pružila je priliku učenicima da dublje razumiju programiranje i koncept događaja, ključnih elemenata moderne tehnologije. Učenici su prošli kroz niz vježbi koje su zahtijevale da programiraju svoju videoigru tako da reagira na različite događaje, poput pritiska na tipke sa strelicama. Ova praksa potaknula je njihovo razumijevanje kako računala obrađuju korisničke interakcije i kako se događaji koriste u videoigrama, ali i u mnogim drugim aplikacijama. Nakon što su uspješno riješili sve vježbe, učenici su dobili priliku prilagoditi svoju igru dodavanjem različitih brzina i zvukova te je do izražaja došla njihova kreativnost.
Izrada vlastite videoigre dala im je osjećaj postignuća i omogućila im da izraze svoju originalnost.
Poveznice na neke od radova:
https://studio.code.org/c/2052226472?qr=true
https://studio.code.org/c/2047706023
https://studio.code.org/c/2051495659
https://studio.code.org/c/2051555739
https://studio.code.org/c/2052239773?qr=true
Aktivnošću „Pošalji mi zadatak, otkrit ću tko si!“ učenici su EU Code Week obilježili i na satu Matematike sa svojom učiteljicom Draženom Potočki. Tijekom ove aktivnosti učenici su izradili razglednice koje sadrže matematičke zadatke i zadatke iz kodiranja. To je ujedno bila i projektna aktivnost u sklopu eTwinning projekta Primjena matematike.
Aktivnost je objavljena na popisu događanja s kodom cw23-aQheD, i možete ju vidjeti na poveznici:
Učenici 4. A razreda i učiteljica Ksenija Lekići sudjelovali su u aktivnostima Pixel Art (kod: cw23-vulnU) i Pronađi moj zadatak (kod: cw23-ibrsj). Nakon izrade zadane slike pomoću piksela, okušali su se i u šifriranju. U radu su koristili Pig Pen šifru, Morseovu abecedu i binarni kod. Svoje aktivnosti povezali su sa sadržajima iz Matematike.
Razbijali su šifre, otkrivali zadane pojmove i smišljali tekstualne zadatke. Rješenja svojih zadataka su ponovno šifrirali i programirali su micro:bit koji je prikazivao potrebnu računsku operaciju. Rad je organiziran individualno i u skupinama. Osim pronalaženja rješenja i pripadajućih zadataka, učenici su razvijali toleranciju, suradnju i komunikaciju kako bi doprinijeli uspješnosti svoje skupine u realizaciji zadanih aktivnosti.
Ksenija Lekić