Ponedjeljak - Petak:
od 7:30h - 19:00h
044/691-466
Melisanda Masnica
Sanja Lozer
Središnji dio škole
2 prostorije
30 čitaoničkih mjesta
POPIS LEKTIRE ZA 1. – 8. RAZRED
Školska godina 2023./2024.
I. CIKLUS
1. razred:
II. CIKLUS
3. razred:
III. CIKLUS
6. razred:
7. razred:
8. razred:
Raspored lektire za učenike razredne i predmetne nastave možete preuzeti na sljedećim poveznicama:
Raspored lektire za učenike razredne nastave
Raspored lektire za učenike predmetne nastave
U Mjesecu hrvatske knjige i Mjesecu školskih knjižnica, u knjižnici Osnovne škole Novska održan je susret s književnicom. Gošća je bila poznata i rado čitana hrvatska spisateljica za djecu, mlade i odrasle, gospođa Branka Primorac, čija su djela već godinama uvrštena za lektiru u osnovnoj školi, posebice roman Maturalac. Za svoje književno stvaralaštvo dobila je vrijedne i mnogobrojne književne nagrade, a cijeli svoj radni vijek provela je radeći kao novinarka i urednica u Večernjem listu.
Susret je organiziran za učenike sedmih i osmih razreda, a održan je u četvrtak, 27. listopada 2022. godine u školskoj knjižnici. Knjižničarka Melisanda Masnica dogovorila je i organizirala književni susret, pripremila prigodnu digitalnu izložbu o gošći - književnici te izložila njezina književna djela. U pripremi susreta sudjelovale su i učiteljice Hrvatskoga jezika naše škole, voditeljica novinarske skupine Andreja Puškaš sa svojim novinarkama te knjižničarka Sanja Lozer. Tijekom susreta učenici su bili oduševljeni neposrednošću spisateljice i međusobnoj interakciji tijekom sata. Gospođa Primorac im je rado podijelila iskustva svoga novinarskoga i književnoga rada te otkrila inspiraciju i ideje za pisanje zanimljivih djela za djecu i mlade. Novinari i učenici su je znatiželjno propitkivali o tajnama njezinog stvaralaštva te dobivali vrlo zanimljive i opširne odgovore.
Veselo druženje potrajalo je jedan sat, nakon kojega je učenica naše škole Dana Kukla, gospođi Branki zahvalila za gostovanje i uručila joj cvijeće te najnoviji broj školskog lista Žubor.
Tekst: Melisanda Masnica
Foto: Melisanda Masnica i Sanja Lozer
Povodom Mjeseca hrvatske knjige i Međunarodnog dana školskih knjižnica koji se obilježava svake godine četvrtog ponedjeljka u listopadu, učenici posebne skupine E i njihova učiteljica Nataša Junašević posjetili su školsku knjižnicu. Djeca su upoznala knjižničarku Sanju Lozer i pripremili par zanimljivih pitanja o knjižnici i poslu školskog knjižničara. Knjižničarka im je objasnila kako su knjige u knjižnici raspoređene, koja su pravila ponašanja te im objasnila pravila posudbe i čuvanja knjiga. Naučili su što sve mogu raditi u knjižnici, razliku između knjižare i knjižnice i koje dječje časopise mogu pronaći u knjižnici. Učenici su sa zanimanjem prelistavali slikovnice, enciklopedije za djecu i časopise. Veselimo se što ćemo uskoro opet posjetiti školsku knjižnicu.
Agencija za odgoj i obrazovanje donijela je odluku o napredovanju u zvanje Savjetnice za knjižničarku Osnovne škole Novska, Melisandu Masnicu. Nakon iscrpnoga prikupljanja dokumentacije u područjima mentorstva učenicima, predavanjima, edukacijama, projektima, radu u udrugama i na poboljšanju sustava obrazovanja, naša knjižničarka je nakon provjere dokumentacije i izvršenoga uvida u nastavu postala prva stručna suradnica u Osnovnoj školi Novska sa zvanjem Savjetnice. Zvanje zadržava trajno. Čestitamo kolegici na iznimnom uspjehu!
Raspored lektire za učenike razredne i predmetne nastave možete preuzeti na sljedećim poveznicama:
Raspored lektire za učenike razredne nastave
Raspored lektire za učenike predmetne nastave
Učenici iz Malog rehabilitacijskog centra posjetili su školsku knjižnicu. Tamo ih je dočekala vesela i nasmijana knjižničarka Melisanda. Prvo su se počastili grickalicama i sokovima, a zatim su slijedile zanimljive aktivnosti: čitanje priče Maca papučarica, slušanje glasovnog zapisa, razgovor o priči, a zatim bojanje motiva iz priče. Druženje je završilo plesom i veseljem.
Učenici 1. a i 1. b razreda, učiteljice Nataša Tisaj, Ivana Tomić i knjižničarka Melisanda Masnica obilježili su Noć knjige. Na Čitateljskoj radionici, organiziranoj u učionici produženog boravka, maleni prvašići uživali su u lijepim i poučnim pričama koje su im čitale učiteljice i knjižničarka. Ležeći na jastucima, pokriveni dekicama ili izležavajući se u naslonjačima, upijali su svaku izgovorenu riječ. U interakciji s učiteljicama i knjižničarkom te aktivnim slušanjem sami su donosili zaključke o pouci svake priče. Osim uživanja u lijepoj riječi, učenicima je poslužen i topli čaj uz kekse. Vjerujemo da će učenicima Čitateljska radionica i Čajanka uz priču ostati u sjećanju, barem do sljedeće Noći knjige!
Školska knjižnica Osnovne škole Novska je u petak, 1. travnja 2022. godine ugostila književnicu Jasnu Popović Poje, učitelje i učenike područne škole Brestača. Književni susret je organiziran povodom obilježavanja Međunarodnog dana dječje knjige. Na samom početku susreta knjižničarka Sanja Lozer podsjetila je učenike kako su knjige u knjižnici raspoređene, koja su pravila ponašanja te pravila posudbe i čuvanja knjiga. Koja je razlika između knjižare i knjižnice, koje dječje časopise mogu pronaći u knjižnici, koji su glavni dijelovi časopisa i koliko često izlaze. Učiteljica Ljerka Vukelić upoznala je učenike sa obilježavanjem Međunarodnog dana dječje knjige koji se obilježava 2. travnja.
Međunarodni dan dječje knjige u cijelom svijetu se obilježava još od 1956. godine kako bi se ukazalo na važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hansa Christiana Andersena, jednog od najvećih i najpoznatijih pisaca dječjih bajki. U sklopu obilježavanja toga datuma, u Hrvatskoj se, provodi projekt „Čitaj mi!“, kako bi se potaknulo roditelje i djecu na važnost čitanja naglas još od rane dječje dobi.
Nakon uvodnog sata, obradovala nas je Jasna Popović Poje, naša književnica za djecu i umirovljena učiteljica. Prigodom pedeset godina stvaralaštva Jasna je objavila knjigu „Izbor poezije i proze za djecu“. U knjigu su utkane niti pjesama, igrokaza, dnevnika, haikua, kratkih priča, haibuna , a tu su i notni zapisi uglazbljenih pjesama. Jasna je učenicima povjerila kako je svoju prvu pjesmu napisala na jednom izletu u 3. razredu osnovne škole. Hvala našoj dragoj Jasni što nas je obradovala i posjetila, veselimo se i nadamo idućem književnom susretu.
Međunarodni dan zagrljaja prvi put obilježen je 1986. godine u Michiganu, a obilježava se na današnji datum - 21. siječnja. Zato danas nekoga zagrlite i popravite sebi i drugima dan.
Psiholozi smatraju kako će vam pet do šest zagrljaja dnevno učiniti život dužim i ljepšim, a ljekovita svojstva zagrljaja potvrdili su i psiholozi koji smatraju kako je čovjeku potrebno četiri zagrljaja na dan kako bi preživio, osam da bismo se održali, a dvanaest zagrljaja da bismo napredovali.
Činjenice o grljenju:
Grljenje ima ljekovita svojstva.
Kod grljenja se oslobađa hormon oksitocin - poznat i kao hormon ljubavi i sreće.
Zagrljaj smanjuje stres i zato zagrlite osobu do koje vam je stalo, stres će smanjiti.
Grljenje djece povezano je i s njihovim razvojem inteligencije.
Brakovi u kojima se supružnici grle ili maze traju duže od onih kod koji ovi topli rituali izostaju.
Stoga, grlimo se što češće jer ćemo svi biti zdraviji i sretniji!
U 2021. godini, Godini čitanja, naša knjižnica provodila je brojne aktivnosti poticanja čitanja s ciljem razvoja kulture čitanja i čitalačke pismenosti. Jedna od aktivnosti bio je i Čitateljski izazov.
Nakon što su pažljivo pregledale sve evidencijske listiće učenika, knjižničarke Melisanda Masnica i Sanja Lozer proglasile su pobjednice Čitateljskog izazova. Za pobjedu s najviše pročitanih knjiga u razrednoj nastavi proglašena je učenica Sara Tutić (2. a), a u predmetnoj nastavi najbolja je učenica Lilu Marenić (5. c). Knjižničarke su učenicama uručile priznanja i prigodne poklone. Iskrene čestitke našim najboljim čitateljicama u 2021. - Godini čitanja!
Školska knjižnica je mjesto okupljanja učenika u njihovo slobodno vrijeme, ali i mjesto održavanja likovnih, kreativnih i čitateljskih radionica te satova lektire na kojima učenici na drugačiji i zanimljiviji način usvajaju pojedine sadržaje i na njima dolaze do izražaja kreativne, analitičke i istraživačke sposobnosti učenika. Učiteljica Sanja Hrvojić sa svojim, 4.a razredom i knjižničarka Melisanda Masnica osmislile su drugačije sate interpretacije lektire James Matthew Barrie: Petar Pan, posebice stoga što je 2021. godina proglašena Godinom čitanja i tim satima dali su još jedan doprinos u realizaciji aktivnosti povodom toga obilježavanja.
Nakon pročitanog dječjeg fantastičnog romana Petar Pan, učenici su sate u školskoj knjižnici započeli slušanjem priče (Disney) Petar Pan, koju im je knjižničarka naglas interpretativno čitala. Učenici su s velikim zanimanjem slušali i pratili svaku knjižničarkinu izgovorenu riječ. Nakon pročitanoga djela, uslijedio je razgovor o uočavanju razlika između romana i priče. Učenici su s lakoćom odgovarali na postavljena učiteljičina i knjižničarkina pitanja u vođenom razgovoru i potom pravili usporedbe. Slijedio je kviz o djelu Petar Pan, koji su rado prihvatili kao izazov te davali točne odgovore. Nakon kviza, knjižničarka je pripremila prezentaciju o karakterizaciji likova iz romana, a razgovor se nastavio učeničkim dojmovima o pojedinim postupcima likova. Uslijedila je projekcija animiranoga filma Petar Pan (Disney), a po završetku filma, svi zajedno su razgovarali o razlikama između romana, priče i animirane ekranizacije djela i o poruci samoga djela.
Pri samom kraju druženja, knjižničarka je učenicima i učiteljici podijelila malo iznenađenje koje im je pripremila za sjećanje na dan lektire u školskoj knjižnici: uspomene za njih s ilustracijom Petra Pana na kojem su napisani najljepši citati iz toga romana. Poučno i veselo druženje s elementima čitanja naglas, aktivnoga slušanja, filmske projekcije, rješavanja kviza, analize likova, izražavanja kritičkoga mišljenja, završilo je zajedničkim fotografiranjem u školskoj knjižnici.
Knjižničarka: Melisanda Masnica
Dragi učenici!
Bliži nam se kraj 2021. godine koja je proglašena Godinom čitanja. Uz slogan „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi“ naša knjižnica također se uključila u akciju i tijekom ove godine provodila je brojne aktivnosti poticanja čitanja s ciljem razvoja kulture čitanja i čitalačke pismenosti. Jedna od aktivnosti bio je i Čitateljski izazov. Svi učenici koji su sudjelovali u natjecanju mogu predati svoje evidencijske listiće u školsku knjižnicu od 13. do 17. prosinca, kako bi mogli proglasiti pobjednike – najbolje čitatelje u 2021. godini – Godini čitanja!
Knjižničarke Sanja i Melisanda
Učenici 2. razreda PRO Brestača posjetili su Osnovnu školu Novska i sudjelovali u nastavi iz knjižnično-informacijskog odgoja i obrazovanja u školskoj knjižnici. Djeca su upoznala knjižničarku Sanju Lozer, koja im je objasnila kako su knjige u knjižnici raspoređene, koja su pravila ponašanja te im objasnila pravila posudbe i čuvanja knjiga. Naučili su što sve mogu raditi u knjižnici, razliku između knjižare i knjižnice, koje dječje časopise mogu pronaći u knjižnici, koji su glavni dijelovi časopisa i koliko često izlaze. Nakon puno novih informacija koje su saznali, svoje dojmove izrazili su crtežom.
U našoj knjižnici možete posuditi nove slikovnice za najmlađe i knjige za djecu i mlade. Veselimo se čitanju novih naslova!
Knjižničarka Melisanda Masnica je učenike 3. a razreda upoznala sa životom i stvaralaštvom književnika Mate Lovraka. Učenici su razumijevanje pročitanoga dječjega romana pokazali uspješnim rješavanjem zadataka na kvizu i čudnovatom kotaču, a zatim su uživali u gledanju filma „Vlak u snijegu“ i pjevanju „Himne zadrugara“.
Učenici 5. c razreda s učiteljicom Andrejom Puškaš u listopadu su posjetili školsku knjižnicu. Zanimljiv sat održala je knjižničarka Sanja Lozer. Učenici su učili o knjižnici kao multimedijskom centru, o knjižnoj građi, o signaturi. Naučili su oznake za smještaj knjiga na policama. Znanje su i primijenili. Najviše ih je razveselilo što su naučili sami pronaći knjige u školskoj knjižnici.
Učenici 1. i 2. razreda PRO Bročice posjetili su Osnovnu školu Novska i sudjelovali u nastavi iz knjižnično-informacijskog odgoja i obrazovanja u školskoj knjižnici. Djeca se upoznala knjižničarku koja im je objasnila kako su knjige u knjižnici raspoređene i koja su pravila ponašanja. Naučili su što sve mogu raditi u knjižnici i razliku između knjižare i knjižnice. Samostalno su istraživali prostor i prelistavali knjige, slikovnice i časopise. Svoje doživljaje izrazili su crtežom.
Učenici 1.b i 1.c razreda su sa svojim učiteljicama bili na satima knjižničnog odgoja i obrazovanja u knjižnici. Knjižničarka je učenike upoznala s knjižnicom, uputila na pravila ponašanja, djecu poučila razlici između knjižare i knjižnice te im objasnila pravila posudbe i čuvanja knjiga. Pokazala im je smještaj knjiga na policama, društvene igre i dječje časopise te im objasnila kako su ovo uvodni sati i da će ih imati još nekoliko u ovoj školskoj godini. Nakon puno novih informacija koje su saznali, učenici su sami počeli istraživati i pregledavati slikovnice i dječje enciklopedije.
20 godina obilježavanja i proslave jezične i kulturne raznolikosti
Diljem Europe, 800 milijuna Europljana zastupanih u Vijeću Europe s 47 država članica, potiču se na učenje što više jezika, u svakoj životnoj dobi, u školi i izvan nje. Budući da je jezična raznolikost alat za postizanje većeg međukulturnog razumijevanja i ključni čimbenik bogate kulturne baštine našeg kontinenta, Vijeće Europe promiče višejezičnost u cijeloj Europi. Na inicijativu Vijeća Europe, Europski dan jezika obilježava se 26. rujna, još od 2001. – u suradnji sa Europskom komisijom.
Međunarodni dan mira obilježava se širom svijeta 21. rujna. Generalna skupština proglasila je ovaj dan posvećen jačanju ideala mira, kako unutar tako i među svim narodima.
Generalna skupština Ujedinjenih naroda osnovala je Međunarodni dan mira 1981. godine. Dva desetljeća kasnije, 2001. godine, Generalna skupština jednoglasno je izglasala Dan kao razdoblje nenasilja i prekida neprijateljstava na globalnoj razini.
Ujedinjeni narodi pozivaju sve nacije i ljude da poštuju prekid neprijateljstava tijekom Dana i da obilježe Dan kroz obrazovanje i svijest javnosti o pitanjima vezanim uz mir.
U znak obilježavanja na ovaj dan oglašava se "Mirovno zvono" u sjedištu UN u New Yorku. Zvono je izliveno od novčića koje su donirala djeca sa svih kontinenata. Međunarodni dan mira omogućuje svim pojedincima, organizacijama i nacijama da svojim jednostavnim djelima zajednički šire poruku mira.
Provedi ovaj dan pomažući drugima, izbjegni svađe i sukobe te širi poruku mira.
Međunarodni dan pismenosti obilježava se 8. rujna svake godine, a utemeljio ga je UNESCO davne 1967. s ciljem promicanja važnosti učenja i pismenosti, ali i osvješćivanja javnosti o problemu nepismenosti koji još uvijek pogađa veliki dio svjetskog stanovništva.
11 faza informacijske pismenosti prema UNESCO-u :
• svijest o informacijskoj potrebi
• sposobnost definiranja informacijske potrebe koja nastane kada treba riješiti problem ili donijeti odluku
• sposobnost otkrivanja postoji li potrebna informacija ili ne
• sposobnost pronalaženja potrebne informacije ako ona postoji
• sposobnost kreiranja potrebne informacije koja je nedostupna (stvaranje novoga znanja)
• razumijevanje pronađene informacije ili znanje o tome gdje potražiti pomoć
• sposobnost organiziranja, analize, interpretacije i evaluacije informacije te vrednovanje izvora
• sposobnost prijenosa i prezentacije informacije drugima pomoću primjerenih medija
• znanje kako iskoristiti informaciju za rješavanje problema ili donošenje odluke
• znanje o tome kako zaštititi, spremiti, zapisati i arhivirati informaciju za ponovno korištenje
• znanje o tome kako postupiti s informacijom kad više nije potrebna ili kako zaštititi informaciju od zlouporabe
Raspored lektire za učenike razredne i predmetne nastave možete preuzeti na sljedećim poveznicama:
Raspored lektire za učenike razredne nastave
Raspored lektire za učenike predmetne nastave
Međunarodni dan darivanja knjigom obilježava se 14. veljače i volonterski je projekt kojim se želi probuditi ljubav prema čitanju i darivanju kod djece te ih potaknuti da više čitaju. Darujući svoju knjigu ili slikovnicu drugom djetetu, uz objašnjenje zašto to radi i koliko će to drugom djetetu mnogo značiti, djeca uče koliko je lijepo i važno pomagati.
Cilj je Međunarodnoga dana darivanja knjigom ohrabriti djecu i odrasle diljem svijeta da 14. veljače djeci daruju knjigu ili slikovnicu.
Školska knjižnica i učenici Osnovne škole Novska uključili su se u akciju koja se svake godine provodi pod motom: „Čitam, dam, sretan sam: svoju knjigu daj i tuđe srce obraduj!“
Sve donirane knjige naših učenika darovali smo Osnovnoj školi Sela koja je oštećena u potresu koji je pogodio područje naše Županije. Nadamo se da će škola s radošću primiti naš poklon i da će učenici s veseljem čitati knjige koje smo im darovali.
I ove godine se obilježava Međunarodni dan darivanja knjiga (14. veljače) pod motom:
„Čitam, dam, sretan sam: svoju knjigu daruj i tuđe srce obraduj!“
Dragi učenici!
I naša škola se po treći puta želi pridružiti obilježavanju ovoga dana akcijom prikupljanja knjiga za potrebite. Stoga vas molimo da se i vi uključite u ovu akciju i darujete po jednu svoju slikovnicu ili knjigu u humane svrhe. Svi vi koji želite donirati svoje pročitane slikovnice, i knjige, možete ih donijeti u školu te ostaviti ispred knjižnice u, za to predviđenu kutiju. od 4. do 11. veljače.
Akcija darivanja slikovnica organizira se u okviru nacionalne kampanje "Čitaj mi!", a pozivaju se djeca i odrasli da slikovnice daruju lokalnim knjižnicama koje će ih proslijediti potrebitima - dječjim odjelima bolnica u svrhu humanizacije hospitalizacije djece, domovima za djecu, dječjem SOS selu ili nekoj dobrotvornoj organizaciji.
Prilikom darivanja slikovnica knjižničari će čitati djeci kako bi naglasili koliko je u razvoju djeteta čitanje značajno jer obogaćuje njegovu maštu i rječnik, razvija osjećaje, pomaže mu da zavoli knjige i ono najvažnije – zabavno je!
Ovogodišnjom akcijom darivanja slikovnica i knjiga za djecu želimo uljepšati boravak djeci u bolnicama, domovima zdravlja i drugim ustanovama na područjima pogođenima potresima.
Prigodno - pjesma knjižničarke i pjesnikinje iz naše Županije, Ive Dužić.
KRUG ČITANJA
Začudan svijet iz knjiga se rađa.
Iz boja slika, iz drhtaja glasa
kad slova s papira
postaju živa
i stvaraju svemir posve novi.
No tek je sjena djeteta
što se u krilu uz osmijehe mazi,
uz riječi uči ljubav i život.
Sluša pa pita,
slovka pa čita,
a zatim zatvara krug.
Knjižničarke Melisanda i Sanja
Dragi učenici i učitelji!
Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja! Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju. Znanstveno je dokazano da djeca kojima se čita od male dobi razvijaju maštu, smisao za humor, kritičko razmišljanje, empatiju, aktivno slušanje, da lakše povezuju uzročno– posljedične odnose i imaju širok vokabular. Puno je različitih emocionalno- spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, ali jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. Upravo zato je 2021. godina pravi trenutak za proglašavanje Godine čitanja uz slogan „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi” u kojoj će cijela Hrvatska čitati zajedno.
Naša knjižnica također se uključila u akciju i tijekom ove godine provodit će brojne aktivnosti poticanja čitanja s ciljem razvoja kulture čitanja i čitalačke pismenosti.
U izazovu mogu sudjelovati svi učenici od 2. do 7. razreda koji vole čitati i žele pokazati svoju ljubav prema knjizi i potaknuti druge na čitanje.
Svi koji žele sudjelovati u natjecanju mogu doći u školsku knjižnicu po svoje evidencijske listiće u koje ćemo upisivati knjige koje pročitaju u 2021. godini – Godini čitanja!
Knjižničarke Sanja i Melisanda
Mjesec hrvatske knjige počeo je 15. listopada i traje do 15. studenoga. Razlistaj se! moto je pod kojim su svi sudionici ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige pozvani da svoje programe posvete planeti Zemlji, a povodom 50. obljetnice obilježavanja Dana planeta Zemlje. U galeriji vam donosimo izložbu koja je izložena ispred naše školske knjižnice.
Pridržavajući se svih epidemioloških mjera, učenici i učiteljica 3.d razreda, gostovali su u školskoj knjižnici na satu koji je održala knjižničarka Melisanda Masnica.
Dragi učenici,
na sljedećim poveznicama možete pregledati raspored lektira u 2020./2021. školskoj godini:
Popis lektire- 2020./2021. školska godina
Dragi učenici,
i ove školske godine pratite našu Virtualnu knjižnicu koju za vas uređuje naša knjižničarka Melisanda Masnica. Na sljedećoj poveznici možete pronaći online katalog naše knjižnice. Klikom na poveznicu, možete vidjeti koje naslove knjižnica posjeduje, novitete te je li knjiga dostupna za posudbu.
Stranicu naše Virtualne knjižnice možete posjetiti na sljedećoj poveznici:
https://sites.google.com/view/knjiznica-osnovne-skole-novska/po%C4%8Detna-stranica
U školskoj knjižnici Osnovne škole Novska održano je Stručno vijeće knjižničara osnovnih i srednjih škola Sisačko – moslavačke županije. Tom prigodom su knjižničari naše županije mogli vidjeti kako izgleda novo ruho naše knjižnice koja je preseljena u novi prostor tijekom energetske obnove škole.
Za vrijeme cijelog Stručnog vijeća ozračje je bilo radno; nizom stručnih predavanja, zanimljivih radionica, edukativnih igara, knjižničari su međusobno razmijenili svoja radna iskustva pa je radno druženje vrlo brzo prošlo.
U stanci prije ručka, skupina od trideset i dva knjižničara Županije posjetila je Poduzetnički inkubator – Pismo u Novskoj, gdje su, uz stručno vodstvo, pregledali nove prostore za izradu i razvoj videoigara.
Nakon ručka organiziranog u školskoj knjižnici, knjižničari su sa sitnim poklonima otišli svojim kućama zadovoljni organizacijom i realizacijom Stručnog skupa na kojem su sve planirane teme uspješno realizirane, a Osnovna škola Novska je još jednom pokazala kako su gosti u njoj uvijek dobrodošli.
16.1.2019.
KLAPSKI prid. koji se odnosi na klapu, koji se može prepoznati po klapi [klapsko pjevanje karakteristično pučko skupno pjevanje dalmatinskih i primorskih klapa]
( Sandra Divić, 7.E)
17.1.2019.
MUHA zool. Najrašireniji leteći kukac, iz roda dvokrilava (Musca), s mnogobrojnim vrstama, od kojih je najraširenija obična muha
(Paula Santo, 8.D)
18.1.2019.
ZACKILJETI (ZACKILITI) pojaviti se kao slabo svjetlo, pojaviti se kao tračak svjetla, tinjati tako da se tek pojavi kao svjetlo [prije nego što svijeća ugasne, uvijek ona još jedanput očajnički zackili]; zasvijetliti, zaškiljiti
(Mateo Blažeković, 5.D)
21.1.2019.
MOČILO 1. mjesto na vodi gdje se moči, potaplja konoplja ili lan 2. lokal. blato, močvara
(Leon Iličić, 6.C)
22.1.2019.
NEOSVOJIVOST svojstvo onoga što je neosvojivo, osobina onoga koji je neosvojiv
(Lana Cota, 8.C)
23.1.2019.
SVENARODNI prid. 1. koji se odnosi na sav narod, u kojem sudjeluju svi koji čine narod; općenarodni 2. koji se odnosi na sve narode, u kojem sudjeluju svi narodi
(Ivan Draganić, 5.E)
24.1.2019.
PROBABILAN prid. 1. koji je koristan, ob. s nijansom mogućnosti da će se pokazati korisnim 2. koji je uputan , opravdan, koji treba obaviti (s pretpostavkom u dobar učinak) 3. koji je vjerojatan, moguć
( Matej Martinović, 7.D)
25.1.2019.
PUBLIKACIJA sve ono što se objavljuje kao tiskani tekst sa svojom tematikom (časopis, knjiga, novine i sl.) [stručna ̴, znanstvena ̴, književna ̴]
(Hana Basarić, 6.D)