Nakon pročitane slikovnice "Bruna i borovnica" i rješavanja zadataka iz Kreativne knjižice, učenici 1. B razreda uz pomoć učiteljice Ljubice i knjižničarke Sanje izradili su kolačiće i tortu od borovnica. U priči o Bruni i borovnici, svi medvjedi vole jesti borovnice, a neki ih uspiju i naći. To je priča o strpljenju, upornosti, putovanju i cilju. Tako su i učenici 1. B razreda bili vrijedni i strpljivi te na kraju s veseljem pojeli ukusnu tortu od borovnica.
U Osnovnoj školi Zorke Sever u Popovači 8. ožujka održano je županijsko natjecanje „Čitanjem do zvijezda“. Učenice Viktorija Koran (8. f), Korina Rijetković (8. e) i Kristina Marenić (8. d) natjecale su se u kvizu znanja. Postigle su odličan rezultat i osvojile su četvrto mjesto! Mentorice su Željka Draganić, Sanja Lozer i Andreja Puškaš. U kategoriji kreativnog uratka našu školu predstavljala je Dea Bajević (8. f). Izradila je kreativan uradak i održala govor o njemu. Mentorica je Andreja Puškaš. Dea je postigla izvrstan rezultat i upućuje se na državno natjecanje! Čestitamo!
U našoj je školi u veljači održan drugi dio natjecanja Čitanjem do zvijezda. Natjecanje se provodi unutar projekta koji s učenicima provode knjižničarka Sanja Lozer i učiteljice Hrvatskoga jezika Andreja Puškaš i Željka Draganić. Sudjelovale su učenice: Lilu Marenić (6. c), Dea Bajević (8. f), Viktorija Koran (8. f), Korina Rijetković (8. e). Učenice su izradile kreativni uradak i održale govor o njemu, predstavile ga. Knjižničarka Sanja, učiteljica Andreja i učiteljica Likovne kulture Kornelija Krnić pohvalile su sve učenice, a za predstavljanje naše škole na županijskom natjecanju odabran je rad koji je izradila i predstavila učenica Dea Bajević.
Nakon čitanja slikovnice Kako zagrliti ježa? učenici 1. B razreda, učiteljica Ljubica i knjižničarka Sanja proveli su razne aktivnosti. Učenici su rješavali zanimljive zadatke iz kreativne knjižice. Na satu tjelesne kulture su izvodili različite šumske vježbe pa su tako na poligonu, koji su osmislili, oponašali kretanje životinja. U školskoj knjižnici na likovnoj radionici izradili su ježiće od plastelina. Učiteljica Ljubica upoznala ih je sa zanimljivostima iz života ježeva. Zajedno smo zapjevali i pjesmice o ježu. Nakon radionice, posjetili smo učenike 8. E razreda i učiteljicu Matematike Tamaru Tomić. Učenici su pokazali svoje ježiće, a osmaši su im pomogli svojim idejama kako zagrliti ježa.
Svjetski dan školske igre obilježava se svake godine prve srijede u veljači. Cilj obilježavanja ovog dana jest podići svijest o potrebi i važnosti igre u djetetovu odrastanju.
Vrijeme za igru djece smanjuje se i kod kuće i u školi, što dovodi do negativnih posljedica za njihov razvoj. Projekt je pokrenulo 6 učitelja 2015. godine, a danas u njemu sudjeluje više od milijun učenika iz 75 zemalja. Djeca imaju sve manje vremena za igru zbog tehnologije i uplitanja odraslih. U školama imaju kratke odmore i puno obveza, kod kuće im često roditelji organiziraju slobodno vrijeme, a tehnologija je postala neizostavni dio njihova djetinjstva. Postala su ovisna o svojim uređajima i počela su zaboravljati kako se mogu igrati bez igračaka na struju, baterija i internetske veze.
Igra je prisutna u djetetovom životu od rođenja i ona je najizrazitiji oblik aktivnosti. Kroz igru dijete otkriva svijet oko sebe, razvija samostalnost, sigurnost i samopouzdanje. Poznato je da djeca brže uče kroz igru i nemoguće je samo se igrati, a pri tom ništa ne upamtiti i naučiti. Slobodna školska dječja igra zamišljena je tako da je oslobođena svih pravila i očekivanja. Učenici samostalno mijenjaju aktivnosti i skupine, sami smišljaju igre i pravila. Pronalaze „put“ do igre i zabave, trude se prihvatiti tuđe ideje i mišljenje, upravljati svojim emocijama. Pri tome razvijaju prijateljstvo, suradnju i toleranciju. Učitelji ih samo nadziru. Ne organiziraju ih, ne miješaju se i ne pomažu im u dogovoru i odabiru aktivnosti. Mogu im se pridružiti u igri, poštivati njihova pravila i zabaviti se.
Učenici su u školu donijeli svoje omiljene igre i igračke te su u učionicama uživali sa svojim prijateljima i učiteljima.
Ove su godine sa svojim učiteljima Svjetski dan školske igre obilježili učenici 2. A, 2. B, 2. C, 3. A, 3. B, 3. C, 4. A, 4. B, 3. razred PRO Stari Grabovac, kompletna PRO Brestača, učenici 5. C razreda sa svojom razrednicom, učenici Posebnih skupina A, E i Malog rehabilitacijskog centra. Neki su ga obilježili na Satu razrednika, a mnogi su cijeli nastavni dan proveli u slobodnoj igri. Obilježavanju se pridružila i č.s. Kristina.
Učenici će dugo pamtiti ovaj nastavni dan proveden u igri. Otkrili su neke zajedničke interese, iznenadila ih je maštovitost i kreativnost pojedinaca, učvrstili su prijateljstva. Vjerujemo da će nakon pozitivnih povratnih informacija i iduće godine obilježiti ovaj dan.
U videozapisu i galeriji fotografija možete vidjeti kako su učenici naše škole obilježili Svjetski dan školske igre.
Voditeljica projekta je učiteljica Ksenija Lekić.
I ove školske godine, učenici 3. a razreda, njihova učiteljica Ksenija Lekić i knjižničarka Melisanda Masnica uključili su se u međunarodni projekt za promicanje čitanja kod djece školske dobi. Knjige koje projekt donosi pomno su probrane i prilagođene uzrastu djece, a predložene aktivnosti poticaj su za kreativno izražavanje – verbalno i likovno te će im zaokupiti pažnju svojim tekstom i ilustracijama pa čak i izvan tekstualnih elemenata koji mogu biti poticaj za razgovor. Knjige koje ove godine čitaju u projektu potiču na čitanje uz promišljanje, stvaraju aktivne čitače koji razmišljaju, analiziraju i počinju drukčijim očima gledati svijet oko sebe. To su moderne slikovnice priznatih autora i ilustratora. Uz šest slikovnica dolaze i tematske kreativne knjižice koje zanimljivim zadacima i likovnim izazovima potiču djecu na stvaranje i izražavanje, razvoj svijesti o sebi i svojoj okolini, stvaranje vlastitog mišljenja.
Glavni ciljevi projekta Naša mala knjižnica su: promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora uz ilustracije izrađene prema najvišim umjetničkim standardima, poticanje kritičkoga čitanja od najranije dobi te suradnja učitelja, učenika, knjižničara i roditelja.
Knjige za školarce (za djecu između 7 i 10 godina) koje čitaju ove godine su:
Kestutis Kasparavičius: Božić je! Božić!
Sinikka i Tiina Nopola, Salla Svolainen: Slamka, Šlapica i vragolasta školarka
Grigor Vitez, Peter Škerl: O zecu koji se volio smijati
Stefan Boonen, Melvin: Kamp Bravo
Aino Havukainen, Sami Toivonen: Tiko i Piko u vlaku
Majda Koren, Damijan Stepančič: Inspektor Joso
Kako su do sada pročitali neke od knjiga iz projekta te uredili Čitateljski kutić, već vrijedno rade i na nagradnim zadatcima i pomalo popunjavaju vagone u Čitateljskom vlakiću.
Nakon pročitane knjige "Kako zagrliti ježa" Jane Bauer i Petera Škerla učenici su maštali kako bi trebao izgledati zagrljajomat. Dogovorili su se od čega će ga izraditi. Nacrtali su kako bi trebao izgledati. Zajedno su izradili dvije lutke (zagrljajomate). Lutke su našle svoje mjesto u čitateljskom kutiću. Zagrljaja u životu nikada dosta. Ponekad nam svima treba utjeha. Zagrljajomati će prvašićima, koje su sami izradili, sad uvijek biti pri ruci.
Učenici 1.B razrednog odjela ove školske godine uključili su se u međunarodni projekt Naša mala knjižnica. Projekt se provodi u suradnji učiteljice 1.B razreda Ljubice Puškaš i knjižničarke Sanje Lozer.
Projekt je namijenjen poticanju čitanja i podizanju čitateljske pismenosti te upoznavanju drugih kultura. Dječje čitanje i kreativnost dodatno će biti potaknuti zanimljivim aktivnostima i brojnim nagradnim zadatcima. Učenici će ispunjavati zabavne zadatke iz Kreativnih knjižica te na taj način razvijati maštu i kreativnost, uredit će čitateljski kutić i čitateljski vlakić s vagonima koji predstavljaju pročitane knjige.
Naš kutić je uređen. U njemu se nalaze razne slikovnice koje ćemo čitati i slikoslovnice, koje su prvi pokušaji učenika 1.B u izradi slikovnica. Kutić koristimo svakodnevno za vrijeme nastave, ali i pod odmorima. Veselimo se zajedničkim aktivnostima i čitanju slikovnica.
S velikim veseljem i uzbuđenjem i ove školske godine učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda B smjene, s učiteljicama Hrvatskoga jezika Andrejom Puškaš i Željkom Draganić te knjižničarkom Sanjom Lozer, uključili su se u Nacionalni projekt za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja – Natjecanje u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“. Cilj je projekta potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje. Želi se potaknuti timski rad i individualni napor te unaprijediti životne vještine i sposobnosti učenika. Cilj je i probuditi u učenicima želju za nadmetanjem, kreativnost i zdrav natjecateljski duh, razvoj kritičkog mišljenja i stava te stvaranje čitateljskog ukusa kod učenika. Natjecanje se provodi u dvije kategorije: kviz znanja iz odabranih knjiga i izrada kreativnog uratka na zadanu temu.
U našoj školi 16. prosinca 2022. održan je prvi dio natjecanja „Čitanjem do zvijezda“ na školskoj razini. Učenici su rješavali kviz znanja iz odabranih knjiga. Sudjelovali su učenici: Korina Rijetković (8.e), Viktorija Koran (8.f), Kristina Marenić (8.d), Tena Tobijaš (5.c), Jelena Martić (8.d), Lilu Marenić (6.c), Dea Bajević (8.f), Tena Dabrović (8.d), Ana Kaurinović (8.d), Marko Bilandžija (8.d), Moris Marenić (8.d), Ivana Šneperger (8.d) i Martina Gudac (8.d). Prvo mjesto zauzele su Korina Rijetković i Viktorija Koran, a drugo mjesto zauzela je Kristina Marenić. One će predstavljati našu školu na županijskoj razini natjecanja. Želimo im sreću i nastavak uživanja u čitanju!