×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 62

Utorak, 17 Svibanj 2011 16:51

Uskrs u posebnoj skupini

Napisao/la

Šarene pisaniceUčenici posebne  skupine  obilježili su   Uskrs  izradom  velikih pisanica  od balona. Velike pisanice  smjestili smu u malo gnijezdo  koje je krasilo našu učionicu.

 

Nedjelja, 19 Prosinac 2010 00:00

Stručni suradnici

Napisao/la

Pedagog:Emilija Novotni, prof.

Defektolog: Emira Navijalić, prof.defektolog

Voditelj knjižnice: Melisanda Masnica

Knjižničar: Sanja Graovac, prof.

Četvrtak, 09 Prosinac 2010 17:32

knjižnica

Napisao/la

"Soba bez knjiga slična je tijelu bez duše."   (Ciceron)                                              

"Kaži mi što čitaš, kazat ću ti tko si."  (Portugalska)

"Knjige su nijemi učitelji."  (Njemačka)

" Knjige su za dušu ono što je hrana za tijelo."  (Talijanska)

"Nedočitana knjiga je isto što i neokončani put."  (Kineska)

"Knjiga je poput vode, uvijek sebi probije put."  (Ruska)

 

Petak, 02 Srpanj 2010 16:28

Školski odbor

Napisao/la

Školom upravlja Školski odbor. Školski odbor donosi odluke o usvajanju svih zakonima propisanih akata: školskog Statuta , pravilnika, godišnjeg plana i programa rada i drugih. Školski odbor prati cjelokupan rad škole te donosi odluke, rješenja, zaključke, upute i daje mišljenje o svim važnim pitanjima, materijalno-financijskim, imovinsko-pravnim, radno-pravnim, pedagoškim i svim drugim.

Trenutno školom upravlja peti Školski odbor koji je konstituiran 29. travnja 2009. godine.

Odbor ima 7 članova:

  1. Ivica Lalić - predsjednik
  2. Nataša Šoronda - zamjenik
  3. Darko Ficko
  4. Emira Islamović
  5. Zrinka Desić
  6. Velimir Radanović
  7. Snježana Gobac

 

Školski odbor redovito se sastaje jedanput mjesečno. Sjednicama prema potrebi nazoče i drugi članovi, stručnjaci za određena područja, radi boljeg obavljanja radnih zadataka.

Članovi Školskog odbora uključuju se i u mnoge druge oblike života i rada Škole: članovi su raznih radnih povjerenstava, uključuju se u materijalno sponzorsko zbrinjavanje Škole, nazoče školskim proslavama, maturalnim plesovima i svim drugim značajnim zbivanjima.

Petak, 02 Srpanj 2010 16:25

Pedagoška služba

Napisao/la

Lorem Ipsum

Petak, 02 Srpanj 2010 16:03

Lokacija

Napisao/la

GEOPROMETNI POLOŽAJ NOVSKE

Grad Novska smješten je u Sisačko-moslavačkoj županiji na području zapadne Slavonije. Novska predstavlja vrlo važno željezničko čvorište smješteno neposredno uz europsku autocestu E 70, a udaljeno od Zagreba svega 85 km. Novska obuhvaća područje od 320 km? gdje živi 14 313 stanovnika u 23 naselja (Bair, Borovac, Brestača, Brezovac, Bročice, Jazavica, Kozarice, Kričke, Lovska, Nova Subocka, Novi Grabovac, Novska, Paklenica, Plesmo, Popovac Subocki, Rađenovci, Rajčići, Rajić, Roždanik, Sigetac, Stara Subocka, Stari Grabovac i Voćarica).

Prometno značenje Novske danas se ogleda prvenstveno u čvorišnoj ulozi željezničkog prometa gdje se u Novskoj spajaju dva ogranka međunarodnog 10. koridora (pruga iz smjera Dugog Sela i pruga iz smjera Siska).

U cestovnom prometu Novsku obilježava tzv. punkt 100. kilometra, jer je grad podjednako udaljen od većih centara prema zapadu (Zagreb) i prema istoku (Slavonski Brod) te od većih gradova u BiH . Vrijednost cestovnog položaja na pravcu istok-zapad distributivnog je karaktera zbog izgrađene autoceste E 70. Prometna povezanost i blizina većih gradova u BiH važne su za razvoj tranzitnog turizma, dok u unutrašnjoj cestovnoj mreži značajan pravac ide prema sjeveru (Lipik, Pakrac, Daruvar).

Petak, 02 Srpanj 2010 15:37

Vijeće roditelja

Napisao/la

Vijeće roditelja (u daljnje tekstu VR) čine javno izabrani predstavnici razrednih odjela - jedan roditelj iz svakog odjela (ukupno 42 roditelja). Vijeće roditelja formira se na konstitucijskom sastanku na početku školske godine kada se bira i predsjednik, te zamjenik predsjednika VR.

Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima značajnim za život i rad škole te daje mišljenja i prijedloge u svezi:

- s radnim vremenom učenika, početkom i završetkom nastave te drugim oblicima obrazovnog rada

- s organiziranjem izleta, ekskurzija, športskih natjecanja i kulturnih manifestacija

- s vladanjem i ponašanjem učenika u školi i izvan nje

- s uvjetima rada i poboljšanjem uvjeta rada u školi

- s osnivanjem i djelatnosti učeničkih udruga te sudjelovanjem učenika u njihovu radu

- sa socijalno-ekonomskim položajem učenika i pružanjem odgovarajuće pomoći

- s organiziranjem nastave, uspjehom učenika u obrazovnom radu, izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima

Utorak, 18 Svibanj 2010 21:00

Prava učenika u školskoj knjižnici

Napisao/la
  • učlaniti se u školsku knjižnicu

  • biti ljubazno uslužen

  • osjećati se kao kod kuće

  • jednako vrijedan i siguran

  • uporabiti školsku knjižnicu

  • posuđivati knjige po vlastitom odabiru, a ne samo one za obveznu lektiru

  • rabiti medije za informacije u različitim oblicima

  • ići ukorak s modernim vremenom

  • imati bogatiju i prostraniju školsku knjižnicu koja udovoljava europskim standardima i Standardu za rad školskih knjižnica u Republici Hrvatskoj

  • cjelodnevni pristup školskoj knjižnici

  • boraviti u knjižnici koliko želim

  • ostvariti svoj cilj

  • igrati se

  • probuditi maštu i osjetiti prostor okom, rukom i uhom

  • naučiti služiti se knjigom

  • znati sam pronaći željenu knjigu

  • aktivno sudjelovati u radionicama

  • uživati u carstvu knjiga i crtića

  • posuditi više knjiga odjednom

  • posuditi audio i videokasetu

  • zadržati posuđene knjige mjesec dana

  • dobiti neoštećenu knjigu

  • dobiti na vrijeme knjigu za lektiru

  • potužiti se na učenike koji ne vraćaju na vrijeme posuđene knjige

  • predložiti nove naslove za obveznu lektiru i za čitanje u slobodno vrijeme

  • upoznati časopise i novine za djecu i odrasle

  • pretplatiti se na željene časopise

  • kupiti knjigu od pisca - gosta

  • družiti se s knjigom u knjižnici

  • družiti se sa svojim vršnjacima - prijateljima i sa svima koje volim

  • učiti ili čitati u miru i tišini - sam ili zajedno s prijateljima

  • tražiti i obraditi informacije za nastavu ili ono što želim više znati

  • rabiti knjigu koju ne mogu ponijeti kući

  • pitati sve što me zanima, osobito ono što mi nije jasno

  • tražiti knjižničarkin savjet, pomoć ili preporuku za čitanje

  • razgovarati o pročitanoj knjizi s vršnjacima i odraslima

  • pročitati podatke ili se raspitati o piscu

  • iskazati svoje mišljenje

  • kritizirati, pohvaliti, predložiti

  • pitati o povijesti moje knjižnice

  • predložiti aktivnost u knjižnici

  • sudjelovati u uređenju knjižnice

  • pomoći u svakodnevnim knjižničnim poslovima


Ponedjeljak, 17 Svibanj 2010 08:35

Plan i program rada stručnog suradnika knjižničara

Napisao/la

Sukladno članku 31. Zakona o osnovnom školstvu-pročišćeni tekst (NN 69/2003.)svaka škola mora imati knjižnicu.Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog i knjižničnog sustava i izravno je uključena u nastavni proces i učenje.Školska knjižnica pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informaciji.Školska knjižnica poučava učenike vještinama za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i osposobljava ih za život odgovornih građana.

Nositelj programa rada je stručni suradnik knjižničar koji će knjižnicu učiniti kulturnim središtem škole i jezgrom odgojno-obrazovnog procesa.Knjižničar ostvaruje program rada u suradnji s učiteljima, nastavnicima, ostalim stručnim suradnicima, ravnateljem, roditeljima i ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem djece.On provodi kontinuirani program poučavanja i osposobljavanja učenika za samostalni rad na izvorima informacija i znanja te potiče uporabu knjiga i drugih informacijskih medija u knjižnici.Posjeduje znanje i vještine potrebne za pružanje informacija i rješavanje informacijskih problema kao i stručnost za korištenje različitih izvora, kako tiskanih tako i elektroničkih.

ZADAĆE ŠKOLSKE KNJIŽNICE

  • razvijati kod učenika ljubav prema knjizi kao izvoru znanja
  • stvoriti od učenika čitatelja i omogućiti mu prostor za samostalni rad u knjižnici
  • učeniku stvoriti uvjete za učenje, olakšati mu proces učenja i snalaženja u moru informacija
  • osigurati mu prostor za rad u knjižnici izvan redovne nastave kroz izvannastavne aktivnosti vezane uz knjižnicu (radionice; literarne, likovne, stvaralačke…, pomoć u knjižnici)
  • osigurati mu i dati na uporabu sve izvore informacija
  • objasniti mu značaj i način korištenja različitih izvora znanja
  • upućivati učenika u tehnike i metode samostalnog istraživačkog rada
  • poučiti ih kako samostalno obraditi zadanu temu, napisati referat
  • poticati kod učenika kreativnost i inventivnost
  • razvijati kod učenika svijest o vrijednostima nacionalne kulture, posebno jezika, umjetnosti i znanosti te vrijednosti multikulturalnosti
  • promicati prava djeteta kroz program rada knjižnice
  • od knjižnice stvoriti okružje za razonodu i učenje koje je privlačno
  • i ugodno i dostupno svima bez straha i predraduda
  • omogućiti svakome da se u tome prostoru osjeća dobrodošlo

Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog rada i ona obuhvaća:

  1. Odgojno-obrazovnu djelatnost
  2. Stručno-knjižničnu i informacijsko-referalnu djelatnost
  3. Kulturnu i javnu djelatnost škole

O d g o j n o - o b r a z o v n a   d j e l a t n o s t

A) Neposredni rad s učenicima

Strukturiran je prema razredima i sadržajima
Po HNOS-u, školski knjižničar tijekom školske godine treba realizirati program čitalačke pismenosti i knjižnično-informacijskog područja.

Od I.-IV. razreda program se odnosi na usvajanje vještina čitanja i pisanja

1. razredi:

  • upoznavanje učenika 1.razreda sa školskom knjižnicom i knjižničarom
  • razlikovanje knjižnice od knjižare
  • naučiti učenike posuđivati, čuvati i vraćati knjige
  • naučiti ih razlikovati slikovnicu, rječnik, knjigu
  • razvijati kod učenika sposobnost promatranja, zapažanja i iznošenja     vlastitog mišljenja
  • usvajanje etičkih normi
  • ponašanje u školskoj knjižnici

2. razredi:

  • naučiti prepoznati i imenovati dječje časopise
  • razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa
  • naučiti učenike odrediti rubriku, razliku između poučnog i zabavnog časopisa
  • razlikovati časopise prema vremenu izlaženja (dnevnik, tjednik, mjesečnik)
  • naučiti ih samostalno se orjentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu
  • poučiti ih dijelovima knjige (hrbat, korice, knjižni blok)
  • poticati učenike na čitanje dječjih časopisa te priča i bajki
  • naučiti ih kako aktivno slušati i prepričavati

3. razredi:

  • naučiti učenike imenovati osobe odgovorne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj)
  • znati prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik, ilustrator)
  • trebaju svladati samostalno čitanje književno-umjetničkih tekstova

4. razredi:

  • naučiti učenike imenovati osobe odgovorne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj)
  • znati prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik, ilustrator)
  • trebaju svladati samostalno čitanje književno-umjetničkih tekstova

Od V.-VIII. razreda knjižničar uvodi učenike u svijet informacija i poučava ih kako se samostalno koristiti izvorima znanja

5. razredi:

  • upoznavanje učenika sa časopisima za popularizaciju znanja ( Priroda, Meridijan, Drvo znanja i sl.)
  • trebaju znati uočiti područja ljudskog znanja
  • prepoznati i imenovati neke znanosti i uočiti njihovo grananje
  • poticati učenike na čitanje s razumijevanjem i prepričavanje vlastitim riječima
  • naučiti ih praviti bilješke i sažetak
  • objasniti im smještaj knjiga na policama u knjižnici
  • (SIGNATURA-M, D, O, I, N)
  • naučiti ih samostalno se orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu

6. razredi:

  • Upoznati učenike s Univerzalnom decimalnom klasifikacijom (UDK) s kojom se klasificiraju popularno-znanstvena i stručna djela
  • svih 9 skupina iz glavnih tablica: 0 Općenito;   1 Filozofija.Psihologija;   2 Religija.Teologija, 3 Društvene znanosti;   5 Matematika.Prirodne znanosti; 6 Primjenjene nauke;  7 Umjetnost.Arhitektura.Fotografija.Glazba.Sport; 8 Jezici.Znanost o jeziku.Književnost; 9 Arheologija.Geografija.Biografije.Povijest
  • naučiti ih kako iz literature izlučiti bibliografske i biografske podatke
  • osposobiti učenike za samostalno odabiranje tehnike rada, načina pretraživanja i izvora informacija za rješavanje istraživačkih zadaća

7. razredi:

  • naučiti učenike razlikovanju i uporabi podataka iz različitih periodičnih publikacija pri oblikovanju informacija
  • usvojiti citat i citiranje literature pri izradi referata
  • pojam autorstva i intelektualnog vlasništva te etičkog kodeksa
  • upoznati ih s On-line i E-katalozima - pokazati im pretraživanje fonda knjižnice putem e-kataloga (OSA/ISIS), kako pronaći ima li knjižnica određenu knjigu i koji joj je status
  • Pretraživanje pomoću UDK oznaka i pomoću predmetnice

8. razredi:

  • upoznati učenike sa sustavom knjižnica u Hrvatskoj (NSK, narodna, specijalna, školska) i u svijetu
  • objasniti im značaj Nacionalne i sveučilišne knjižnice
  • poučiti ih samostalnom služenju e-katalogom (on-line katalog, on-line informacija koju dobijemo na INTERNET-u) radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili informacija za izradu učeničkog rada
  • upoznati učenike sa knjižničnim poslovanjem
  • poučiti ih primjeni stečenih znanja i vještina u cjeloživotnom učenju

Realizacija i redoslijed tema ne predstavljaju broj nastavnih sati.Za izvedbu programa Knjižnično-informacijskih sadržaja nužna je suradnja i timski rad učitelja i knjižničara te korelacijski pristup planiranju.

Osim tih sadržaja, neposredan rad uključuje i sljedeće aktivnosti:

  • satovi medijske kulture u knjižnici
  • organizacija nastavnih sati lektire
  • rad na odgoju i obrazovanju u slobodno vrijeme učenika
  • ispitivanje učenikova interesa za knjigu, razgovor o pročitanome djelu, gledanim filmovima
  • organizacija kreativnih radionica sa zainteresiranim skupinama učenika
  • pričanje i čitanje bajki i priča
  • organizirani rad s učenicima putnicima
  • pomoć slabijim učenicima pri usvajanju nerazumljivog gradiva iz pojedinih nastavnih predmeta

B) Suradnja s nastavnicima, ostalim stručnim suradnicima i ravnateljem

  • sudjelovanje u organizaciji rada prije početka i na kraju školske godine
  • suradnja s nastavnicima svih nastavnih predmeta i odgojnih područja pri nabavi svih vrsta knjižnične građe
  • suradnja s ravnateljom i ostalim stručnim suradnicima glede nabave stručne pedagoške i diaktičke literature za permanentno usavršavanje učitelja  u svrhu toga da knjižnične usluge pokrivaju potrebe predmetnih područja i područja stručne djelatnosti
  • izrada popisa i nabava udžbenika i priručnika obvezih za učitelje prema zahtjevima svih stručnih aktiva
  • savjetovanje s učiteljima razredne nastave i hrvatskoga jezika oko nabave lektirnih djela i na temelju toga, izrada rasporeda posuđivanja lektire za sve razredne odjele u školi
  • suradnja s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima na programima iz područja odgoja mladeži
  • timski rad knjižničara i nastavnika pri izvođenju pojedinih nastavnih sati u knjižnici
  • pomoć nastavnicima i stručnim suradnicima pri odabiru tema iz časopisa i literature za stručno usavršavanje
  • priprema i provedba programa čitanja i kulturnih događaja ( susreti s književnicima, večerima poezije, tematskih dana i ostalih događanja)
  • priprema i izvođenje posebnih projekata u širem nastavnom okružju, uključujući i knjižnicu
  • posebna suradnja s područnim knjižnicama radi organizirane razmjene knjiga
  • pružanje izvora informacija i on-line informacija nastavnicima koji će proširiti njihovo predmetno znanje ili poboljšati nastavnu metodiku

 

S t r u č n o - k nj i ž n i č n a   i   i n f o r m a c i j s k o - r e f e r a l n a  d j e l a t n o s t

  • organizacija i vođenje rada u školskoj knjižnici
  • izrada plana i programa rada knjižnice i pisanje izvješća na kraju školske godine
  • izrada prijedloga financijskog plana knjižnice u skladu financijskim mogućnostima škole te namjenskim sredstvima od Ministarstva za nabavu lektire
  • plan nabave
  • praćenje kataloga nakladnika
  • nabava knjiga za učeničku i nastavničku knjižnicu
  • nabava ostale informacijske građe
  • izrada rasporeda lektire za sve razredne odjele po mjesecima te distribucija istih učiteljima
  • sastavljanje programa čitalačke pismenosti i knjižnično- informacijskog područja od 1.-8. razreda
  • izrada popisa filmova iz videoteke knjižnice(dokumentarnih, animiranih i igranih) za razrednu nastavu, hrvatski jezik, vjeronauk, geografiju i dr.
  • katalogizacija ( informatizacija ) videoteke (VHS i DVD)
  • pisanje izvješća Ministarstvu o utrošenim sredstvima za lektiru
  • računovodstveni poslovi ; inventura na kraju kalendarske godine,: popis kupljenih i poklonjenih knjiga, usklađivanje s računovodstvom uz predočenje i kontrolu računa za knjižnu građu
  • sustavno vođenje i stvaranje videoteke s odgojno-obrazovnim, popularno-znanstvenim i zabavnim sadržajima
  • izrada predmetnog i abecednog kataloga dječjih i popularno-znanstvenih časopisa
  • sustavno praćenje stručne periodike (Zrno, Profil akademija, Napredak, Dijete-škola-obitelj) te izrada popisa tema za stručno usavršavanje nastavnika
  • knjižnično poslovanje: klasifikacija, inventarizacija, signiranje, katalogizacija, zaštita knjižne građe ( omatanje zaštitnom folijom)
  • otpis i revizija
  • informatizacija knjižničnog poslovanja i rad s knjižničnim programom OSA/ISIS (težište ovogodišnjeg rada -  upis  nastavničkog fonda)
  • usmeni i pismeni prikazi pojedinih knjiga i časopisa
  • izvješćivanje učenika i nastavnika o novim knjigama u školskoj knjižnici; usmeno, pismeno ili putem izložbi
  • izrada samostalnih prezentacija knjižnice te projekcija putem laptopa, LCD projektora i platna u knjižnici i izvan nje
  • praćenje i evidencija knjižnog fonda (učestalost korištenja učeničkog i nastavničkog fonda te drugih medija)
  • uređenje prostora školske knjižnice

Stručno usavršavanje

  • praćenje stručne knjižnične i druge literature, stručnih recenzija i prikaza knjiga
  • praćenje dječje i literature za mladež
  • sudjelovanje na stručnim sastancima škole
  • sudjelovanje na stručnim sastancima školskih knjižničara i na Skupštini knjižničara Županije
  • suradnja s matičnom službom Županije
  • suradnja s ostalim knjižnicama (Narodnom i knjižnicom Srednje škole)
  • suradnja s nakladnicima
  • kontinuirano informatičko obrazovanje

 

K u l t u r n a   i   j a v n a   d j e l a t n o s t

  • organizacija, priprema i provedba kulturnih događaja predviđenih planom i programom škole:
  • književne i filmske tribine
  • književni susreti
  • predstavljanje knjiga
  • tematske izložbe u knjižnici i izvan nje vezane uz obljetnice,   blagdane te važne datume
  • filmske i video projekcije (DVD -VSR, LCD projektor+laptop)
  • sudjelovanje na kulturnim događajima u školi i izvan nje
  • fotografiranje digitalnim foto-aparatom i izrada kopija foto na CD
  • suradnja s kulturnim ustanovamana  na razini Grada (Pučkim otvorenim učilištem, Radijskom postajom, Narodnom knjižnicom i knjižnicom Srednje škole)
  • organizacija obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige i Dana školskih knjižničara te izrada programa tih aktivnosti u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima u školi i vanjskim suradnicima i gostima

Knjižničarka, Melisanda Masnica



 



 

 

Raspored zvona


raspored zvona

 

Raspored zvona


raspored zvona pro