U petak, 22.rujna 2017. godine, učenici 4.c razreda sa učiteljicom Marom Šulekić posjetili su školsku knjižnicu. Knjižničarka Sanja Lozer održala je nastavni sat knjižnično-informacijske pismenosti na temu Referentna zbirka – enciklopedije. Učenici su učili o enciklopedijama, kako se služiti njima te brzo i uspješno pronaći informacije koje su im potrebne. Novostečeno znanje praktično su primijenili rješavajući zadatke.

Četvrtak, 21 Rujan 2017 13:16

Ponovo zajedno

Napisao/la

Suradnja i druženje djece iz Malog rehabilitacijskog centra i učenika 4.d se nastavlja. Prvi susret ove školske godine bio je pun igre i veselja. Njihove učiteljice i asistenti u nastavi i ove školske godine planiraju zajedničke aktivnosti. Jedna od njih je i zajednički izlet na kraju školske godine. Svi se raduju zajedničkom druženju, igri, učenju i stvaranju.

Srijeda, 20 Rujan 2017 16:39

Sat lektire u školskoj knjižnici

Napisao/la

U utorak, 19.9.2017. godine, učiteljica Blanka Maričić i 2.C razred posjetili su školsku knjižnicu. Tijekom dva školska sata, uz našu knjižničarku Sanju prisjetili smo se kako posuđivati i čuvati knjige. Pjesmom, crtićima, čitanjem ulomaka i veselim razgovorom, knjižničarka nas je uvela u svijet lektire. Na kraju smo u paru odgonetavali naslove bajki i priča koje ćemo radosno čitati u ovoj školskoj godini.

Utorak, 19 Rujan 2017 22:34

Eksplodirajuće točke i strojevi s brojevima …

Napisao/la

Eksplodirajuće točke i strojevi s brojevima …

… samo su dio prvog projekta pod imenom M.E.D. (Mathematical Exploding Dots) u koji su se ove školske godine uključili članovi eTwinning izvannastavne aktivnosti sa učiteljicom Draženom Potočki.

U okviru međunarodnog događaja Global Math Week (10.-17. listopada 2017. godine) i projekta EXPLODING DOTS, učenicima svih uzrasta pruža se mogućnost primjene različitih brojevnih sustava. S različitim brojevnim sustavima učenici će se upoznati kroz potpuno novi koncept kutija i eksplodirajućih točaka. Sudionici projekta će obraditi dijelove predloženih materijala, u skladu s uzrastom učenika.

Temeljna zamisao eTwinninga je da europske škole putem Interneta komuniciraju, surađuju, dijele sadržaje i uče jedna od drugih. Projekti eTwinninga potiču razvijanje komunikacijske i IKT vještine učenika, te utječu na razvoj interkulturalne svijesti.

eTwinning je sigurno i provjereno on-line okružje za učitelje i učenike. Agencija za mobilnost i programe Europske unije provjerava sve korisnike i redovito prati i nadgleda tijek svih aktivnosti.

Oznake kvalitete za eTwinning projekte u našoj školi

Učenici 6.c razrednog odjela i učiteljice Nikolina Šepović Vidović i Dražena Potočki nagrađeni su oznakom kvalitete za projekt „Traveling around Europe in a postcard“ u kojem su sudjelovali prošle školske godine.

Učenicima dodatne nastave matematike i učiteljici Draženi Potočki dodijeljena je Oznaka kvalitete za tri projekta: „Matematičke priče“, „Moj COOL laboratorij“ i „ Life Is Math, Math Is Life 2“ realizirane tijekom 2016./2017. godine.

Tijekom provedbe eTwinning projekata korištene su pedagoške inovacije u svrhu što aktivnijeg uključivanja učenika, korištena je raznovrsna IKT tehnologija za provedbu suradnje i dijeljenje informacija, uključujući i Web 2.0 alate. Rezultati projekta predstavljeni su online te su vidljivi na TwinSpaceu. Nacionalna služba za podršku (NSS) je ocijenila naše prijave te nam dodijelila Oznaku kvalitete (Quality label).

Oznaka kvalitete je konkretno priznanje učiteljima, učenicima i školi za visoku kvalitetu rada na eTwinning aktivnostima. Za učenike, ovo je poticaj i nagrada za uloženi trud, a za školu javno priznanje naše otvorenosti prema suradnji na europskoj razini.

Petak, 15 Rujan 2017 06:42

Klub prijatelja knjige

Napisao/la

Klub prijatelja knjige

Pozivam učenike od 5. do 8. razreda koji se žele uključiti u rad izvannastavne aktivnosti

 Klub prijatelja knjige, neka se dođu prijaviti u školsku knjižnicu u vremenu od petka, 15. rujna do srijede 20. rujna.

Knjižničarka Melisanda Masnica

Petak, 15 Rujan 2017 06:28

Zašto je važno čitati?

Napisao/la

Zašto je važno čitati?

  • Čitanjem povećavamo fond riječi te sposobnost usmenog i pismenog izražavanja vlastitih misli i ideja.

  • Knjiga je medij koji nam ne servira gotovu sliku - za vrijeme čitanja mozak radi, a to što radi, znači da uvježbava svoje sposobnosti.

  • Tijekom čitanja, neizrečeno sadrži više informacija od izrečenog (čitanje između redova), pisci često prava značenja i prave poruke oblikuju u usporedbe, metafore i ostala stilska izražajna sredstva.

  • Čitanje nam uvjetuje punu koncentraciju ( želimo li shvatiti redoslijed radnje, odnos među likovima te otkriti poruke između redova).

  • Omogućava nam putovanje kroz vrijeme i jedan je od načina kako možemo doživjeti različita mjesta i uživjeti se u život prošlih vremena ili naroda.

  • Čitajući proširujemo svoje znanje i punimo svoj mozak informacijama.

  • Pojedini likovi iz knjige mogu nam postati uzor u svakidašnjem životu.

  • Potiče razvoj duhovitosti kod mladog čitatelja.

  • Razvija znatiželju (čitajući zanimljivu knjige, ne možemo je ispustiti iz ruku jer nas zanima što će se sljedeće dogoditi).

  • Pomaže nam u razvoju empatije i razumijevanju drugih osoba.

  • Često čitatelju pruža nekakvo nadahnuće u stvarnom životu.

  • Čitanjem razvijamo kritičko mišljenje i sposobnost zapažanja.

Pripremila: knjižničarka Melisanda Masnica



Pročitajte više na: https://klokanica.24sata.hr/skolarci/slobodne-aktivnosti/15-razloga-zasto-bi-djeca-trebala-citati-knjige-1713 - klokanica.24sata.hr

Četvrtak, 14 Rujan 2017 10:52

Učenička zadruga - obavijest

Napisao/la

Učenička zadruga "Novljanski ogrc" poziva sve učenike naše škole zainteresirane za kreativan i stvaralački rad da se prema svojim interesima uključe u neku od sekcija koje djeluju u zadruzi naše škole.

Početak rada sekcija:

Decoupage - javiti se učiteljici Ivani Jakubek

Ekolozi - voditeljica Zrinka Desić - ponedjeljak 18.9.2017. u 12.25 sati

Fuzija stakla - voditeljica Ivana Begić Mesić - srijeda 20.09.2017. u 12.25 sati

Mali keramičari - voditeljica Jasenka Gugić - subota 16.09.2017. u 9.00 sati

Mlade vezilje - voditeljica Marina Križanić - četvrtak 21.09.2017. u 12.25 sati

Rukotvorine - voditeljica Ljubica Bertić - subota 30.09.2017. u 9.00 sati

Voćari - voditelj Jakov Preksavec

U područnim školama Stari grabovac, Brestača i Bročice djeluju sekcije Mlade vezilje, Mali slikari, Aranžeri cvjećari i Mali kreativci gdje se mogu uključiti svi učenici razredne nastave navedene područne škole. Sekcije vode razredni učitelji Nataša Deklman, Dajana Leški, Danijela Trbojević,  Zlatko Šagut, Ljerka Vukelić i Kristina Kramarić.

Za Marketing zadruge zadužena je učiteljica Nataša Tisaj, a voditeljica učeničke zadruge je učiteljica Ivana Begić Mesić.

Dođite! Veselimo se zajedničkim  druženjima i kreativnim uradcima!

Srijeda, 06 Rujan 2017 15:18

Međunarodni dan pismenosti

Napisao/la

MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI – 8.rujna

KOLIKO PISMENI MORAMO BITI U 21.stoljeću?

 

       Što u današnje vrijeme znači biti pismen?                                

Je li dovoljno naučiti čitati,pisati,računati?

 

Ne, nije dovoljno - to je samo osnovna pismenost.

 

Biti pismen u današnjem suvremenom društvu znači biti naoružan s cijelim sklopom pismenosti.

U svom dokumentu posvećenom pismenostima 21. stoljeća UNESCO, naglašavajući njihovu nužnost za pojedinca i društvo u digitalnom okruženju, naziva ih pismenostima opstanka, preživljavanja (survival literacies) sugerirajući time da je razvoj društva i pojedinca nemoguć bez posjedovanja vještina bitnih šest vrsta pismenosti ( Horton, 2007.)

 

ŠEST OSNOVNIH VRSTA PISMENOSTI (pismenosti opstanka) su:

1. Osnovna pismenost    

2. Računalna pismenost

    - Osnovna i računalna pismenost jasna je sama po sebi, a što je s ostalim pismenostima?

         

3. Medijska pismenost

- Medijska pismenost obuhvaća pristup medijima, njihovo razumijevanje i kritički pristup sadržajima

4. Obrazovanje na daljinu i e-učenje

- Obrazovanje na daljinu i e-učenje obuhvaća niz vještina potrebnih za učenje u on-line okruženju. Odnosi se na sposobnost korištenja elektroničkih sustava za učenje na daljinu.

5. Kulturalna pismenost

- Kulturalna pismenost prema tumačenju UNESCA podrazumijeva znanje kako zemlje, religije, etničke grupe, tradicionalna vjerovanja,simboli, običaji i oralna tradicija utječu na stvaranje, spremanje, zaštitu, arhiviranje, postupanje s informacijama te širenje informacija i znanja korištenjem tehnologija.

6. Informacijska pismenost

- Informacijska pismenost je najsloženija od navedenih pismenosti jer sadrži elemente svih prethodnih. Informacijska pismenost se poučava u školi i knjižnici, a postoji nekoliko standarda koji daju okvir za poučavanje.

11 faza informacijske pismenosti prema UNESCO-u :

  • svijest o informacijskoj potrebi
  • sposobnost definiranja informacijske potrebe koja nastane kada treba riješiti problem ili donijeti odluku
  • sposobnost otkrivanja postoji li potrebna informacija ili ne
  • sposobnost pronalaženja potrebne informacije ako ona postoji
  • sposobnost kreiranja potrebne informacije koja je nedostupna (stvaranje novoga znanja)
  • razumijevanje pronađene informacije ili znanje o tome gdje potražiti pomoć
  • sposobnost organiziranja, analize, interpretacije i evaluacije informacije te vrednovanje izvora
  • sposobnost prijenosa i prezentacije informacije drugima pomoću primjerenih medija
  • znanje kako iskoristiti informaciju za rješavanje problema ili donošenje odluke
  • znanje o tome kako zaštititi, spremiti, zapisati i arhivirati informaciju za ponovno korištenje
  • znanje o tome kako postupiti s informacijom kad više nije potrebna ili kako zaštititi informaciju od zlouporabe 

Zaista…biti pismen nije nimalo lako…

* Ovi podatci preuzeti su iz časopisa Zrno (br. 97-98, rujan-prosinac 2011.) koji je u cijelosti posvećen pismenosti

Pripremila: Melisanda Masnica, knjižničarka

Stranica 1 od 88

 

Raspored zvona


raspored zvona

 

Raspored zvona


raspored zvona pro