Komuniciraj, surađuj, radi projekte, dijeli i osjećaj se kao dio najveće školske europske zajednice.
Najnovije obavijesti vezane uz ovu tematiku u našoj školi možete pratiti na ovim stranicama.
Obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva tijekom nastave matematike u sklopu eTwinning projekta Primjena matematike. Niz brojeva 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, . . . je danas poznat kao Fibonaccijev niz brojeva. Pojavljuju se u geometriji, algebri, teoriji brojeva i mnogim drugim granama matematike, a sto je još zanimljivije, njihovo pojavljivanje je sveprisutno i u prirodi. Povezujući ovaj zanimljivi niz brojeva sa umjetnošću nastalo je mnoštvo umjetničkih radova koji sada ukrašavaju učionice matematike. U eTwinning projektu Primjena matematike sudjeluju učiteljice Dražena Potočki i Tamara Tomić sa svojim učenicima.
U sklopu eTwinning projekta Primjena matematike obilježavamo i Svjetski dan pošte (9. listopada). Pogledali smo u prošlost i saznali nešto o povijesti razglednica. Prvi Međunarodni tjedan razglednica održan je u prvom tjednu listopada 2013. godine, a prva ga je obilježila ljubiteljica razglednica Brenda Perez.
Naši su učenici izrađivali matematičke razglednice i poslali ih svim partnerima u projektu. Ali to nisu bilo kakve razglednice. Učenici su osmislili zadatke čije će rješenje nakon dešifriranja otkriti odakle smo. Osmislili smo i pokoji matematički zadatak za naše partnere, nove prijatelje. Da bi to ostvarili proučavali smo i kriptografiju, šifrirali i dešifrirali, rješavali matematičke zadatke te se dobro zabavili. Već su počele stizati i razglednice naših projektnih partnera kojima se posebno veselimo. Ovime smo ujedno i zajednički obilježili Code Week (Pošalji mi zadatak, otkrit ću tko si!).
Pogledajte galeriju slika, ali okušajte se u dešifriranju i pokušajte riješiti naše izazove.
Primjena matematike je projekt u kojemu želimo učenicima pokazati da je matematika svuda oko nas. Kroz istraživanje i kreativnost, projekt će poboljšati usvojenost ishoda u kurikulumu predmeta Matematika kao i povezanost sa svim ostalim predmetima i međupredmetnim temama.
Učenici od 5. – 8. razreda će obilježiti različite datume u godini kroz matematičke sadržaje koje trenutno usvajaju ili su prethodno usvojili. Nizom aktivnosti projekt potiče razvijanje kritičkog mišljenja, kreativno razmišljanje i usvajanje vještine rješavanja problema. Aktivno učenje u matematičkom području potiče inovativnost, maštu i kreativnost učenika te primjenu naučenog, timski rad, suradnju i prilagodljivost te društvenu i kulturnu osviještenost.
Tijekom rujna obilježili smo Europski dan jezika s aktivnošću: “Govoriš li matematički”? Matematika je jedini jezik, kojeg dijele sve civilizacije svijeta. To su zaključili i učenici 5. a i 5. b razrednog odjela, koji su pokazali izvrsno razumijevanje matematičkog jezika.
Od ostalih aktivnosti predstavili smo našu školu, grad i državu ostalim projektnim partnerima.
U projektu sudjeluje 14 partnera iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Iz naše škole sudjeluju dva projektna tima sa svojim mentoricama, učiteljicama Tamarom Tomić i Draženom Potočki.
Kontinuirani razvoj međunarodne suradnje, aktivnosti i rad učenika i djelatnika Osnovne škole Novska još je jednom prepoznat i nagrađen oznakom eTwinning škole. Ova nagrada je izraz konkretnog priznanja nastavnicima i školama za visoku razinu rada na eTwinning aktivnostima! Za učenike ovo je poticaj i nagrada za uloženi trud, a za škole javno priznanje predanosti kvaliteti i otvorenosti prema suradnji na europskoj razini. Pucamo od sreće i ponosa i zahvaljujemo na mukotrpnom radu cijelom timu. Jedna smo od rijetkih škola koja je ovo priznanje dobila treći put zaredom.
Učenici 3. A razreda s učiteljicom Ksenijom Lekić već treću godinu sudjeluju u različitim eTwinning projektima. Suradnja s projektnim partnerima ostvaruje se u TwinSpaceu i na drugim virtualnim platformama. Obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta ponovili su kako se trebaju ponašati na internetu, koje ih opasnosti vrebaju, kako se mogu zaštiti i gdje mogu potražiti pomoć i zaštitu.
Ove školske godine svi učenici 3. A razreda sudjeluju u 3 eTwinning projekta: Pokusi su nova fora 3, Želim se dobro osjećati i Webučionica 4.0 . Suradnja s projektnim partnerima se provodi u virtualnom okruženju i ponovili su i utvrdili pravila ponašanja na internetu. Učiteljica im je pripremila predložak s radnim materijalima i sadržajima koji su prilagođeni njihovu uzrastu.
https://view.genial.ly/63d839a87a5d0c00125e292a
Aktivnosti povodom Dana sigurnijeg interneta provodili su na Sati razrednika, nastavi Hrvatskoga jezika, Prirode i društva te u izvannastavnoj aktivnosti Malci digitalci. Proučili su online radne bilježnice koje je pripremio csi.hr . Igrali su online igre s web stranice udruge Suradnici u učenju: U potrazi za boljim internetom, Dabrica Darka i Interland. Posebno su im se svidjeli Escape room i Labirint koji im je izradila učiteljica Ksenija.
Svi učenici 3. A razreda su popunili i anketu iz koje je vidljivo da je svim učenicima dostupan Internet i da ga 80% učenika koristi svaki dan, 13% 2-3 puta tjedno, a 7% smije koristiti Internet samo vikendom. Internet uglavnom koriste za igranje igrica (42%) te učenje, istraživanje i pisanje zadaće (39%). Najviše učenika na internetu dnevno provede oko 2 sata (47%), 1 sat dnevno (27%), ne koriste Internet svaki dan (13%), a zabrinjavajuće je što neki učenici dnevno na internetu provedu više od 3 sata (13%).
Na pitanje, koliko često roditelji provjeravaju njihovu aktivnost na internetu, 67% učenika je odgovorilo da roditelji provjeravaju svaki dan, 13% provjerava barem jednom tjedno, a 20% povremeno.
Svoj doprinos obilježavanju Dana sigurnijeg interneta dali su i učenici 3. A razreda koji su uključeni u izvannastavnu aktivnost Malci digitalci. Prema plakatima koje su izradili i popisu poruka koje su izdvojili, snimili su kratki spot pod nazivom „Mi znamo! A vi?“ koji možete pogledati u prilogu.
Kako se osjećamo? Jesmo li sretni, tužni, zabrinuti, zbunjeni ili uplašeni? Kako izgleda grad u kojem živimo?
Kako bi trebao izgledati naš sretni grad iz mašte?
Učenici 3. A razreda su u sklopu eTwinning projekta „Želim se dobro osjećati“ na nastavi Likovne kulture su upoznali rad još jednog poznatog likovnog umjetnika.
James Rizzi (1950. – 211.) je američki umjetnik čije slike zrače srećom i veseljem. Kuće imaju oči, usta, uši, brkove, naočale, a ukrašene su suncem, oblacima, zvijezdama, ptičicama…
Učenici su analizirali njegove radove, uočavali kontraste boja i kompoziciju geometrijskih likova i različitih oblika.
Slikali su kao James Rizzi i kombiniranjem boja i crta, izgradili su svoj sretni grad. Voditeljica projekta je učiteljica Ksenija Lekić.
Učenici 2. B razreda i učiteljica Ivana Tomić sudjeluju u eTwinning projektu "Želim se dobro osjećati" koji organiziraju i provode učiteljice Ksenija Lekić i Iva Palčić Strčić. Povodom toga, prošli tjedan su na Satu razrednog odjela čitali zanimljivu slikovnicu Brigaš i Trebaš, autorice Tamare Vučković. Učenici su se nakon čitanja kritički osvrnuli na pročitani tekst, ali i na različite načine progovorili o stvarima koji njih zabrinjavaju. Nakon razgovora, osmislili su recept za bezbrigitis te shvatili koliko je malo potrebno da bi bili zadovoljni i sretni, kako u školi, tako i kod kuće.
Učenici 3. A razreda i ove godine sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu „Pokusi su nova fora 3“ koji organizira i provodi učiteljica Ksenija Lekić. Jedna od obveznih planiranih aktivnosti projekta je i obilježavanje Svjetskog dana izumitelja.
Učenici su tri tjedna prikupljali i bilježili podatke s različitih izvora. Koristili su enciklopedije iz školske i gradske knjižnice, proučavali članke u časopisima i pretraživali informacije na internetu. Uz pomoć roditelja su ispisali fotografije i ilustracije, neki su se jako uspješno upustili u samostalno ilustriranje, a vrhunac tog istraživanja je bila prezentacija prikupljenih podataka.
Uz podršku učiteljice i ostalih učenika sigurno su i samouvjereno predstavili odabrane izumitelje. Na ovaj način, osim istraživačkih vještina, unaprjeđuju i svoje prezentacijske sposobnosti. Uče javno iznijeti pripremljene sadržaje, paze na govorno izražavanje, navikavaju se slobodno iznijeti svoje mišljenje i zaključke, potiču raspravu u kojoj aktivno sudjeluju. Učenicima su predstavljeni svjetski poznati i manje poznati izumitelji koji su promijenili cjelokupno društvo i čije izume svakodnevno koristimo. Uz Fausta Vrančića, Nikolu Teslu i Slavoljuba Penkalu, upoznali su i važnosti izuma Ivana Vučetića i Mate Rimca. Slušali su o izumu braće Wright, otkrićima Marie Curie i važnosti izuma Alexandera Grahama Bella. Nakon prezentacije o Zlati Bartl i Vegeti shvatili su da nečiji izum danas uopće ne doživljavamo kao nešto posebno jer se svaki dan s njime susrećemo. Iznenadili smo se što je za izum metlice vjetrobranskog stakla automobila zaslužna žena, Mary Anderson. Posebno su se zaigrali sa stetoskopom nakon prezentacije o njegovom izumitelju, Reneu Laennecu.
Kako bi svi zajedno provjerili što su naučili i upamtili o poznatim izumiteljima, za učenike 3. A razreda pripremljen je i zanimljiv kviz.
Obilježavanje Svjetskog dana izumitelja završeno je postavljanjem izložbe plakata u holu škole.
EU Code Week ili Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Aktivnosti se mogu provoditi od najranije dobi bez ikakve tehnologije i prethodnog znanja.
EU Code Week je ove godine održan od 8. do 23. listopada i u našoj školi su ga s učenicima obilježile učiteljice Matematike, Dražena Potočki i Tamara Tomić te učiteljice razredne, nastave Ivana Tomić i Ksenija Lekić. Aktivnosti su prijavile na karti događanja. Ove godine su škole i učitelji iz cijelog svijeta prijavili ukupno 69 586 različitih aktivnosti, a u Hrvatskoj je registrirana 1 021 aktivnost te na Tabeli u odnosu na broj stanovnika zauzima visoko 6. mjesto. Učenici i učiteljice naše škole proveli su 9 različitih aktivnosti koje su integrirane u već postojeće projekte ili su usko vezane uz nastavno područje Matematike.
Učenici 5. i 8. razreda su sa svojom učiteljicom Matematike, Draženom Potočki, povezali nekoliko projekata u kojima sudjeluju. Tijekom Svjetskog tjedna svemira osmaši su istražili povijest svemira kroz potencije i proširenu stvarnost. Istražili su i Adu Lovelace, prvu računalnu programerku, povezujući rezultate istraživanja o njoj i potencije. Svoju kreativnost pokazali su tijekom aktivnosti PixelArt, a kako postati tajni agent, otkrili su tijekom aktivnosti Kriptografija-budi tajni agent.
Njihove aktivnosti su registrirane kodom i rezultate možete pogledati na poveznici:
https://view.genial.ly/634699d6c1f0110012aafaf8
Učiteljica Matematike, Tamara Tomić, je s učenicima 6. C provela aktivnost PixelArt-Plesom do osmijeha. Učenici su rješavali zadatke s cijelim brojevima, a rješenja zadataka koristili su za crtanje PixelArta. Učenici 8. E su se okušali u izradi zadataka i slika kroz aktivnost Matematički PixelArt. Za učenike 7. E je osmišljena aktivnost u kojoj su programirali micro:bit za ponavljanje računskih operacija s cijelim brojevima.
Učenici 2. B razreda i učiteljica Ivana Tomić bavili su se kodiranjem u sklopu eTwinning projekta World Bcycle Day 2023. očitavanjem zadanih redaka i stupaca, Bojali su kvadrate te time kodirali zadane piksele. Kod njihove aktivnosti je cw22-xxK6g
Učenici 3. A razreda i učiteljica Ksenija Lekić svoje aktivnosti su povezali s nastavom Matematike, Sata razrednika, Prirode i društva, INA Malci digitalci i eTwinning projektom Želim se dobro osjećati /I want to feel good. Na micro:bitu su programirali različite emotikone, a nakon toga su slučajnim otvaranjem pojedinog emotikona razgovarali kako se osjećaju u školi, kada se osjećaju sretno, tužno, uplašeno ili ljutito te kako mogu negativne emocije promijeniti ili suzbiti. Kroz razgovor su razvijali empatiju i zajedno pronalazili odgovarajuća rješenja.
Sve provedene aktivnosti možete pogledati na poveznici: https://view.genial.ly/6359825dbf15e8001afc57c3
Ksenija Lekić
Učenički eTwinning tim Osnovne škole Novska bio je u školskoj godini 2021./2022. iznimno aktivan. Pod mentorstvom učiteljica Ksenije Lekić i Dražene Potočki učenici su aktivno sudjelovali u različitim projektima s više partnerskih škola.
Nacionalna oznaka kvalitete dodjeljuje se učiteljima koji su surađivali na izvrsnim eTwinning projektima što znači da je projekt dosegnuo određenu razinu kvalitete u njihovoj zemlji. Šest projekata na kojima su radile učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki sa svojim učenicima prepoznati su kao izvrsni.
Učiteljici Kseniji Lekić i njezinim učenicima dodijeljene su oznake kvalitete za 3 projekta: Dani jabuka, dani zdrave hrane, Pokusi su nova fora 2021./2022. i Webučionica /Webclassroom.
Učiteljici Draženi Potočki i njezinim učenicima dodijeljene su također 3 oznake kvalitete za projekte: PixelArt - CodeWeek II, Webučionica/Webclassroom i PiMath.
Kriteriji za oznaku kvalitete su pedagoška inovativnost, uključenost u kurikulum, komunikacija, razmjena sadržaja i suradnja među partnerskim školama, uporaba tehnologije, te rezultati, učinak i dokumentacija o provedenim projektima.
Približava se kraj školske godine pa tako provodimo i završne aktivnosti u različitim eTwinning projektima. Učenici 8.c razreda su na satu matematike sudjelovali u međuškolskom Kahoot kvizu. Znanje smo odmjerili s učenicima Osnovne škole Rajić i OŠ Zorke Sever iz Popovače. Zadatke je pripremio tim učenika pod mentorstvom svojih učiteljica matematike iz 3 navedene škole (Dražena Potočki, Elvisa Sekulić i Antonela Matajić). S navedenim školama surađujemo u dva eTwinning projekta, PiMath i Math or Game, u kojima često možemo povezati određene teme i aktivnosti. Nakon provedenog kviza, učenici su ispunili evaluacijske upitnike u kojima su iskazali svoje zadovoljstvo provedenim projektima i projeknim aktivnostima. Dio aktivnosti proveden je i u sklopu projekta Webučionica.
Matematička potraga za rješenjima
Matematička potraga za rješenjima odvijala se tijekom travnja u učionici matematike, ali i online. Izazovno, zabavno i drukčije. Točnim rješenjem zadataka učenici otkrivaju lokaciju sljedećeg zadatka.
Matematička potraga za rješenjima dio je i eTwinning projekata Webučionica i Math or Game.
Tijekom ožujka obilježavamo Dan broja Pi i Svjetski dan matematike, sudjelujemo na različitim natjecanjima kao što su Međuškolsko natjecanje o broju Pi, Klokan bez granica, Europski kviz o novcu i Županijsko natjecanje iz matematike. Satovi matematike obogaćeni su različitim zanimljivim aktivnostima koje su i dio različitih školskih i eTwinning projekata: „PiMath“, „Webučionica“ i „Math or Game“. Naše aktivnosti zabilježene su i na službenoj stranici Međunarodnog dana matematike (https://www.idm314.org/).
Današnji datum prepun je matematičke simbolike. Danas obilježavamo Dan broja Pi, jedne od najvažnijih matematičkih konstanti, broj pi (π, 3.1415926535…). Osim toga, na današnji datum preminuo je Stephen Hawking, a rođen je Albert Einstein, dvojica znanstvenih velikana 20. stoljeća.
Matematička veljača
Veljača je bila zanimljiva za male matematičare. Školsko natjecanje iz matematike, Dan zaljubljenih, Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti, Dan palindroma, eTwinning pojekti "PiMath" i "Math or Game" ...
U našoj školi obilježen je Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti u sklopu e-Twinning projekta „Žene u svemiru“. U pripremi obilježavanja sudjelovale su učenice sedmih razreda i učiteljica Maja Vlajinić. Učenice sedmih razreda izradile su papirnate i digitalne čestitke za sve škole sudionike ovog projekta. Čestitke su poslane poštom, a nama su stigle čestitke iz Chietija (Italija), Ruskog Krstura (Srbija), Kϋtahye, Izmira (Turska), Kutine, Petrinje, Lipovljana, Čakovca, Osijeka, Popovače, Kutjeva i SŠ Novska. Digitalne čestitke objavljene su na web stranici projekta. U petak, 11. veljače u holu škole izloženi su radovi učenika, a na satu Fizike prisjetili smo se djevojčica i žena koje su u povijesti promijenile svijet.
Drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca organizacijom radionica, konferencija i različitih aktivnosti obilježava se Dan sigurnijeg interneta i podiže svijest o sigurnosnim problemima na internetu. Ove godine, Dan sigurnijeg interneta obilježen je 8. veljače. U obilježavanju DSI sudjelovali su učitelji i učenici naše škole.
Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan sigurnijeg interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije uporabe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima.
Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“
Fokus sigurnosti na internetu se tijekom godina s kreiranja „sigurnijeg“ interneta prebacio na kreiranje „boljeg“ interneta. Bez obzira jesmo li djeca i mladi, roditelji i skrbnici, učitelji i socijalni radnici, ili čak i predstavnici industrije, zakonodavci i političari, svi imamo veliku ulogu. Za obilježavanje DSI redovito su unaprijed pripremljeni sadržaji namijenjeni i prilagođeni učenicima svih uzrasta, roditeljima/skrbnicima i učiteljima.
Učenici i učitelji Osnovne škola Novska su u obilježavanju DSI 2022. koristili službene materijale Centra za sigurniji Internet, UNICEF Ureda za Hrvatsku, Udruge Suradnici u učenju, HAKOM-a te vlastite sadržaje nastale provođenjem radionica i preporučenih aktivnosti.
Učiteljima su ponuđene konferencija i edukacija o sigurnosti na internetu, a učenicima su bili dostupni edukativni videozapisi, sudjelovanje u nagradnim izazovima, potragama i kvizovima, ankete, Escape room, izložba te zanimljive digitalne igre.
Događaj je objavljen i na eTwinning platformi te su na Padlet-u Osnovne škole Novska, uz prikaz aktivnosti naše škole, objavljeni i sadržaji sudionika iz drugih škola.
Radne materijale je prikupila, objedinila i izradila učiteljica Ksenija Lekić.
Sadržaje za obilježavanje DSI 2022. možete vidjeti na poveznicama:
- Osnovna škola Novska DSI 2022. https://view.genial.ly/61fc23e1621ac900119724e3
- Padlet https://osnovska.padlet.org/ksenijalekic1/5pu0mvnhhs713j5r
- Escape room https://view.genial.ly/61fecea4da38a000186d6aa7
Iako su jedva uspjeli izgovoriti „statički elektricitet“, učenici 2. A razreda su na Satu razrednika izveli pokus i shvatili da im je već odavno poznat. Opisivali su svoja iskustva, navodili primjere i dobro se zabavili.
U sklopu eTwinning projekta POKUSI SU NOVA FORA, učenici 2. A razreda i učiteljica Ksenija izveli su pokus s balonima i sami stvorili statički elektricitet. Mnogi su već čuli za elektrone i protone, ali još uvijek ne mogu razumjeti ravnotežu pozitivne i negativne energije, međutim svi su bar jednom doživjeli sitni strujni udar kad su dodirnuli nekoga ili nešto. Navodili su primjere iz svakodnevnog života, opisivali svoja iskustva, prisjećali se kada im se to dogodilo. Naučili su da su takvi udari češći kad je zrak hladan i suh, kad nose odjeću u kojoj ima vune ili sintetike, kada im je suha koža.
Pokus koji su proveli bio je vrlo jednostavan i primjeren njihovu uzrastu. Učenici su naelektrizirali balone trljajući ih o svoje majice, kape i šalove, a zatim se zabavljali i privlačili papiriće i kosu, „lijepili“ su balone na zid i svoje tijelo.
Ksenija Lekić
Učenici 2. A razreda istražili su koji su se hrvatski i svjetski izumitelji istaknuli nekim izumom. Izradili su plakate i prezentacije pomoću kojih su predstavili poznate i manje poznate izumitelje i njihove korisne izume.
Svjetski dan izumitelja obilježen je u sklopu eTwinning projekta „Pokusi su nova fora“.
Voditeljice i suautorice ovogodišnjeg međunarodnog eTW projekta su učiteljice Ksenija Lekić iz Osnovne škole Novska i Kristina Čobanković iz Osnovne škole Julija Benešića iz Iloka, prema izvornoj ideji Sandre Vuk. Ovo je prva od niza aktivnosti predviđenih u planu provođenja projekta. Učenici će tijekom školske godine provoditi pokuse u školi, u svom domu i prirodi, koji su prilagođeni njihovim mogućnostima i uzrastu.
Djecu treba poticati na proučavanje, eksperimentiranje, istraživanje, aktivnost, traženje uzročno-posljedičnih veza, postavljanje pitanja (Zašto?) i samostalno traganje za odgovorima. Kroz praktičan rad na različitim mjestima, u različito vrijeme i s različitim materijalima učenici će usvajati jednostavna i složenija znanja na njima zanimljiv način. Upoznavat će zakonitosti prirode u okružju, prepoznavati određene zakonitosti u različitim nastavnim područjima i učiti kako vlastitim angažmanom doći do rješenja problema. Organiziranjem atraktivnih nastavnih aktivnosti učenici će biti motivirani za istraživanje i usvajanje sadržaja kroz praktičan rad i igru. U projektu će upoznavati STEM područja kroz pokusne elemente sa sadržajima prirodoslovlja. Učenici će izvoditi jednostavnije i njihovoj dobi primjerene pokuse te prepoznavati njihovu primjenu i ulogu u stvarnom životu.
Osim istraživačkih vještina, paralelno unaprjeđuju i svoje prezentacijske sposobnosti. Bilo je hrabro je stati pred suučenike i predstaviti rezultate svog istraživanja uz plakat ili prezentaciju. Koristili su sve trikove pravih govornika pričanjem anegdota, postavljanjem zagonetki i zanimljivih pitanja, a najviše su oduševili predavači koji su demonstrirali način rada nekih od dobro poznatih izuma.
Učenike su najviše oduševili i padobrani, vjetrenjača i električni automobil.
U galeriji slika možete vidjeti kako su učili i zabavljali se na nastavi Prirode i društva i Sata razrednika.
Pogledajte i VIDEOZAPIS: https://youtu.be/ayFfolE_EgY
Ksenija Lekić
EU Code Week 2021 proveden je od 9. do 24. listopada. Učenici 2. A razreda i učiteljica Ksenija Lekić prijavili su i proveli 3 zanimljive aktivnosti s osnovama programiranja. Provedene su aktivnosti: „Računalno razmišljanje“, „Čovječe, ne ljuti se“ i „Potapanje podmornica, online“.
Na besplatnoj platformi Microsoft MakeCode izradili su jednostavne programe koje su pohranili u micro:bit. Za provođenje aktivnosti „Računalno razmišljanje“, prvo su programirali micro:bit za nasumično prikazivanje jednog od brojeva u skupu brojeva do 100. Učenici su se služili tablicama i brojevnim crtama do 100. Postavljali su pitanja, logički razmišljali, zaključivali i eliminirali brojeve dok ne bi stigli do konačnog rješenja, odnosno broja koji je zadao micro:bit.
Isti program su uredili za slučajan odabir brojeva od 1 do 6. Odigrali su „čovječe, ne ljuti se“, a umjesto kockica, brojeve za kretanje figura po ploči je zadavao micro:bit.
Treća aktivnost je bila najzanimljivija jer su uživo odigrali igru „Potapanje podmornica“ s 2. razredom iz Iloka. Učiteljice Kristina Čobanković iz Iloka i Ksenija Lekić iz Novske su sa svojim drugašićima postavile podmornice na polja koja su zatim pogađali i „potapali“ njihovi micro:bitovi. U obje učionice je istovremeno na interaktivnoj ploči bio postavljen predložak za igru izrađen u alatu Genially. Videokonferencija je bila zakazana i objavljena na eTwinning platformi, a ova aktivnost je ujedno i dio međunarodnog eTwinning projekta Webclassroom/Webučionica 2.0, u kojem sudjeluju oba razreda sa svojim učiteljicama.
Videozapise o provedenim aktivnostima možete vidjeti na poveznici
https://view.genial.ly/617469b7c434990e00f2fc0e
Ksenija Lekić
Mjesec listopad je mjesec u kojem obilježavamo Svjetski dan zdrave hrane i Dan jabuka.
Učenici 2. A razreda i učiteljica Ksenija provode projekt „Dani jabuka, dani zdrave hrane“. Ovih dana su jabuke i zdrava hrana glavna tema u svim nastavnim područjima. Rješavaju zanimljive zadatke, uče o zdravoj hrani u nastavi Prirode i društva, pjevaju o jabukama, slikaju ih, pišu rečenice i smišljaju priče. Uoči 16. listopada, Svjetskog dana zdrave hrane, sami su napravili desert koji su s užitkom pojeli. Oprane i naribane jabuke pomiješali su s medom. Svi su se okušali, manje ili više spretno, u ribanju jabuka i uživali u zajedničkoj aktivnosti.
Pogledajte videozapis na https://youtu.be/Fs2LT551Hdg
Svakog drugog utorka u listopadu obilježava se Dan Ade Lovelace s ciljem slavljenja postignuća žena i djevojčica u STEM području. Adin potencijal i strast za tehnologijom učinili su je snažnim simbolom suvremene žene u znanosti. Učenici osmih razreda sa svojom učiteljicom Draženom Potočki obilježili su ovaj dan rješavajući različite zadatke i otkrivajući time nove zanimljivosti o životu Ade.
Učenici 1. A razreda i učiteljica Ksenija prošle su školske godine sudjelovali u dva međunarodna eTwinning projekta. Ovih su dana oba projekta nagrađena Nacionalnom oznakom kvalitete za provedene aktivnosti učenika i učiteljice.
U projektu WEBCLASSROOM/Webučionica 2.0 učenici su upoznali različite digitalne alate i aplikacije koje mogu koristiti u nastavi za komunikaciju, suradnju, vježbanje i samostalno učenje. Opravdanost provođenja ovog projekta potvrđena je za vrijeme rada po Modelu C. Učenici su u nastavi na daljinu uspješno odrađivali aktivnosti u svojoj virtualnoj učionici jer su već poznavali rad u određenim alatima.
Učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki su, kao članice Tima Webučionice, održale 30-ak webinara/radionica o uporabi i mogućim načinima primjene digitalnih alata u nastavi te izradi nastavnih sadržaja za učenike. Također, sudjelovale su i kao mentorice u stručnim usavršavanjima za učitelje – Zimski izazov, Suradničko učenje i Ljetni izazov 2.
U projektu Dan jabuka 2020., jabuka je bila glavni motiv za aktivnosti u svim nastavnim područjima. Provedene aktivnosti možete vidjeti na poveznici: https://view.genial.ly/5f8c55ad3a92bc0d9b3a1835
Ksenija Lekić
Učenici OŠ Novska obilježili su Svjetski tjedan svemira. Tema ovogodišnjeg tjedna je „Žene u svemiru“. Svoje radove izložili su u holu naše škole.
Tijekom Svjetskog tjedna svemira koji se obilježava ovaj tjedan 4.-10. listopada 2021. godine, a u sklopu projekta World Space Week; učenici šestih razreda u sklopu nastave Prirode učili su o svemiru. Na prijedlog učiteljica Ivane Begić Mesić i Ljubice Bertić izrađivali su modele solarnog sustava.
Učenici sedmih razreda koji surađuju na eTwinning projektu "Women in Space", na satovima Fizike zajedno s učiteljicom Majom Vlajinić istraživali su i prezentirali o „Ženama u svemiru“. Naučeno su ponavljali kroz kvizove i interaktivne igre.
U holu škole postavljena je izložba s modelima solarnog sustava, plakatima o ženama u svemiru i kutak za slikanje u svemirskom odjelu.
Jedan od komentara učenika je da je bilo jako veselo, interesantno i živo. „Radujemo se ovako velikom nizu aktivnosti i s nestrpljenjem čekamo idući World Space Week.“
U Osnovnoj školi Novska provodi se eTwinning projekt pod nazivom “Unterrichtsthemen mal anders”, pri čemu se obrađuju sveprisutne teme iz udžbenika na drugačiji način. Tijekom provođenja projekta, učenici će imati priliku upoznati se s različitim digitalnim alatima i programima te kroz njihovu uporabu steći i pospješiti znanje o četiri osnovnim jezičnim kompetencijama. Predstavljanjem obitelji, škole, zemlje, svojih idola, kreiranjem stripova, interaktivnih slika, uporabom videa u nastavi, debata i prezentacija učenici će dobiti uvid u nove pristupe rada s poznatim temama. Očekivani rezultati: stjecanje pozitivnog odnosa prema učenju stranih jezika, razvoj digitalnih i produkcijskih jezičnih vještina. U projekt su uključeni učenici 5. i 6. razreda OŠ Novska s učiteljicom Marijanom Čevizović te učenici iz 3. poljske škole, koji uče njemački kao 1. ili 2. strani jezik.
Europske oznake kvalitete
Krajem listopada eTwinning zajednica podijelila je najboljim projektima u Europi najviša priznanja – Europsku oznaku kvalitete. Projekti u kojima su sudjelovale učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki sa svojim učenicima su se našli među dobitnicima. Projekti Webučionica, Dan jabuke 2 i Matematika kroz strip i karikaturu prepoznati su na najvišem europskom nivou što potvrđuje kvalitetu e Twinning tima naše škole, rada učenika i učitelja uključenih u projekte. Svi nagrađeni projekti objedinjeni su na zajedničkom mjestu, na kojem je istaknuto ime škole, učitelja i naziv nagrađenog projekta.
U nastavku se nalazi detaljan popis svih škola, vrtića, učitelja, odgojitelja i projekata nagrađenih oznakom kvalitete, a svim sudionicima nagrađenih projekata i dobitnicima priznanja iskreno čestitamo!
https://www.etwinning.net/hr/pub/newsroom/highlights/european-quality-labels-2020.htm
Nakon što smo u ožujku opet postali eTwinning škola, na adresu škole stigle su i odgovarajuće oznake.
Sve o eTwinning školama možete saznati na poveznici https://www.etwinning.net/hr/pub/benefits/recognition/etwinning-school.htm
I ove godine učitelji i učenici naše škole uključili su se u nekoliko eTwinning projekata. To su STEM Days, Dan jabuke 2020., Enjoy School Breaks, Igram se i učim/I play and Learn, Webclassroom/Webučionica 2.0, Micro:bit challenge 2021, WIM (World In Math) i U tuđem kaputu/In someone else's shoes.
Projekte će provoditi učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki sa svojim učenicima.
Tijekom školske godine očekuje se uključivanje i drugih učenika i učitelja naše škole u još nekoliko projekata.
Učenici 1. A razreda i učiteljica Ksenija sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu DAN JABUKA 2020.
Školska godina 2019./2020. je bila nepredvidiva i učenici i učitelji nisu bili u mogućnosti realizirati sve planirane eTwinning projekte. Ipak, završeni eTwinning projekti su bili uspješni i kvalitetni te su nagrađeni Nacionalnom oznakom kvalitete.
Osnovna škola Novska ponovila je uspjeh i opet je u društvu eTwinning škola.
Među 2139 europskih škola koje su stekle status eTwinning škole, nalazi se 86 hrvatskih osnovnih i srednjih škola te vrtića, a jedna od njih je i Osnovna škola Novska.
Nagrađene škole prepoznate su po svom uspješnom radu te inovativnom i kreativnom pristupu nastavi, razvoju informacijske pismenosti, razvoju e-sigurnosti, promicanju stručnog usavršavanja učitelja, poticanju suradnje među učenicima i učiteljima.
Oznaka eTwinning škola, nagrada je školi, cijelom učiteljskom timu i učenicima za aktivno sudjelovanje u eTwinning projektima i stručnim usavršavanjima na eTwinning platformi.
Popis nagrađenih eTwinning škola pročitajte ovdje.
Tijekom nastave na daljinu učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki održale su pet webinara u sklopu eTwnning projekta Webučionica. Autor projekta Webučionica je učiteljica Sandra Vuk, a nositeljice su učiteljice Nevena Petrović i Lana Jager
Učiteljice Ksenija i Dražena svoje znanje podijelile su s drugim učiteljima, kako iz Hrvatske tako i iz drugih zemalja.
Upoznale su učitelje sa sjajnim alatom Genially kroz tri webinara (25.3.2020.; 26.3.2020.; 30.4.2020.), Nepotpunim QR kodom (16.4.2020.) te igrama Lov na blago i Escape room (9.5.2020.).
Odaziv na webinare je bio veliki. Preko 450 učitelja je odslušalo svaki od prva četiri webinara, a posljednji preko 300 osoba.
Učitelji su se izazito zainteresirali za alat Genially (alat za izradu interaktivnih digitalnih sadržaja) i uskoro su počeli izrađivati mnoštvo uradaka u tom alatu. To je prepoznao i Genially tim (alat je nasatao u Španjolskoj) koji je našim učiteljicama ponudio suradnju. Osnovale su facebook grupu (Ingenious with Genially) koja sada broji preko 1000 članova i obiluje mnoštvom sjajnim uradaka.
Iznimno pozitivne povratne informacije motiviraju naše učiteljice da i dalje rade na svom usavršavanju, kao i na usavršavanju svojih kolega. Posebno je sjajno kada dobiješ Priznanje za uspješno riješen izazov (Escape room) koji je izradio Luka Cundeković, učenik 7.razreda (OŠ Jurja Habdelića, Velika Gorica) motiviran webinarom koji je slušao uz svoju majku.
Prekrasna povratna informacija o uspješnosti webinara!
Dana 16. listopada obilježili smo Dan Ade Lovelace.
Britanska matematičarka, rođena 10. prosinca 1815. godine, lady Augusta Ada Byron kao kći Anne Isabelle Milbanke, barunice od Wentwortha i pjesnika Georgea Gordona Byrona. Bila je supruga Williama Kinga, grofa od Lovelacea, a svijetu je poznatija kao Ada Lovelace.
Studirala je kod poznatog matematičara Augustusa De Morgana gdje se upoznaje s radom matematičara Charlesa Babbagea. Tijekom pisanja znanstvenog članka i rada s Babbageovom Analitičkim strojem, Ana Lovelace otkriva prvi priznati strojno proizvedeni algoritam. Time postaje prva računalna programerka na svijetu, a po njenom je imenu nazvan računalni programski jezik Ada.
U njenu se čast, 16. listopada, obilježava Dan Ade Lovelace s ciljem promocije statusa žena u području znanosti, tehnologije i matematike.
(izvor: http://www.skole.hr/veliki-odmor?news_id=7862)
Viši razredi su rješavali različite matematičke izazove pod nastavom matematike. Učenici 4.a razreda su odigrali Escape Room „Zajedno smo jači“ koji su im pripremile učiteljice K. Lekić i D. Potočki.
Infografika koja prikazuje ovu aktivnost je prijavljena i na nagradni natječaj CUC 2019. i natjecanje – Osmisli sat i izradi plakat: https://view.genial.ly/5da98e52002edc0f67cafccb
Obilježavanje ovog dana ujedno je i sastavni dio eTwinning projekta STEM Days.
Na popisu projekata nagrađenih Europskom oznakom kvalitete nalaze se i četiri naša projekta. Europska oznaka kvalitete druga je oznaka uspjeha, a dodjeljuje se samo jedanput na godinu i njezina dodjela objavljuje se na eTwinning portalu.
Učiteljici Kseniji Lekić dodijeljena je Europska oznaka kvalitete za projekt Make a picture. Učiteljici Draženi Potočki dodijeljena je Europska oznaka kvalitete za tri projekta: Pi day, Put Your Math Glasses On! i Pi is travelling Europe!
eTwinning oznake kvalitete daju se učiteljima s izvrsnim eTwinning projektima i potvrđuju da je projekt zadovoljio određene nacionalne i europske standarde.
Proslava Dana uma (Celebration of Mind Day) je događaj kojim se odaje počast Martinu Gardneru i njegovom doprinosu zabavnoj matematici, a obilježava se 21. listopada. Martin Gardner je legenda u zabavnim i stručnim matematičkim krugovima. Iako je imao malo standardnog matematičkog obrazovanja, njegova kolumna (1956-1981) "Matematičke igre" u časopisu ScientificAmerican imala je ogroman utjecaj na način na koji ljudi doživljavaju matematiku. Učenici 6.a razreda su taj dan obilježili izradom fleksagona. Fleksagoni su papirnati poligoni, napravljeni od ravnih ili iskrivljenih traka papira, koji imaju fascinantno svojstvo mijenjanja strana kad se pregibaju.
Upute pruža izvor: https://www.celebrationofmind.org/archives/890
Radionica je nastala u sklopu eTwinning projekta STEM Days.
Ove godine uključili smo se u nekoliko eTwinning projekata. To su Mathematization, STEM Days i Svjetski dan izumitelja.
Glavni cilj međunarodnog projekta Mathematization je motivirati učenike da matematiku koriste u stvarnom životu i primijete povezanost matematike sa svime što nas okružuje.
Međunarodni projekt STEAM Days je projekt kroz koji će učenici istražiti što više STEM dana. Učenici će doprinijeti obilježavanju tih dana u svojim školama i lokalnim zajednicama.
Nacionalni projekt Svjetski dan izumitelja se temelji na suradnji djece razredne nastave i učenika predmetne nastave. Zajedničkim praktičnim radom istraživanjem hrvatskih znanstvenika i suradničkim učenjem te radionicama tijekom kojih će sudionici projekta poučavati jedni druge obilježit će se Svjetski dan izumitelja. Svjetski dan izumitelja obilježava se 9. studenoga na dan rođenja američke filmske glumice i izumiteljice Hedy Lamarr koja je bila inovatorica u području bežičnih komunikacija, ali za života nikada nije dobila zahvalu za svoj izum bez kojega bi danas bio nemoguć WiFi. Projektom obilježit ćemo hrvatske izumitelje koji su svojim inovacijama promijenili hrvatsku i svjetsku svakodnevnicu, a među njima izdvajamo Nikolu Teslu, Fausta Vrančića, Ivana Vučetića i Slavoljuba Penkalu.
Rad na nacionalnim i međudržavnim projektima učitelja i učenika naše škole opet je prepoznat i nagrađen nacionalnim oznakama kvalitete.
eTwinning oznake kvalitete daju se učiteljima sa izvrsnim eTwinning projektima. Nacionalna oznaka kvalitete dodjeljuje se učiteljima koji su surađivali na izvrsnim eTwinningovim projektima i znači da je projekt dosegnuo određenu razinu kvalitete u njihovoj zemlji. Šest projekata na kojima su radile učiteljice Ksenija Lekić i Dražena Potočki sa svojim učenicima prepoznati su kao izvrsni. Učiteljici Kseniji Lekić i njezinim učenicima dodijeljene su oznake kvalitete za 3 projekta: Make a picture, Statistika naša svagdašnja i Dan jabuke 2. Učiteljici Draženi Potočki i njezinim učenicima dodijeljene su oznake kvalitete za 4 projekta: Pi day, Statistika naša svagdašnja, Put Your Math Glasses On! i Pi is travelling Europe! Kriteriji za oznaku kvalitete su pedagoška inovativnost, uključenost u kurikulum, komunikacija i razmjena među partnerskim školama, suradnja među partnerskim školama, uporaba tehnologije, te rezultati, učinak i dokumentacija. Neki od ovih projekata prijavljeni su i za Europsku oznaku kvalitete.
„Statistika naša svagdašnja“ je hrvatski nacionalni projekt kojim želimo popularizirati statistiku među učenicima. Jedan od ciljeva projekta je i upoznati svoje vršnjake, odnosno druge učenike (sudionike projekta) iz Hrvatske, te terenska nastava u Rijeku.
U projektu sudjeluju i učenici Srednje škole Novska i Osnovne škola Novska.
Učenici koji su sudjelovali u projektu su se zajedno sa svojim mentoricama G.Divić, Z.Marton, I. Došlović Pezić, L. Božić iz Srednje škole Novska, te K.Lekić i D.Potočki iz Osnovne škole Novska uputili 17. travnja na terensku nastavu u Rijeku.
Predstavljanje eTwinning projekata Vijeću učenika
Učenica Klara Moguš predstavila je nacionalni projekt „Statistika naša svagdašnja“, a učenica Ena Carić predstavila je međunarodni projekt „Put Your Math Glasses On!“. Obje učenice su istaknule ciljeve projekata, zemlje partnere, provedene aktivnosti tijekom projekata te daljnje planirane aktivnosti.